Veelgestelde vragen

Wat is Adfobase?

AdfoBase.nl is de nieuwe creative directory van Adformatie. Voor iedereen die op de hoogte wil blijven van het beste Nederlandse creatieve werk, de makers en opdrachtgevers. De base bevat gegevens over onder andere campagnes, adverteerders, cases en bureaus en linkt de data aan elkaar. Creatieven en bureaus kunnen zelf hun werk toevoegen en modereren.

Voor wie is Adfobase bedoeld?

Voor iedereen die geïnteresseerd is in creatief werk. Daarnaast iedereen die op zoek is naar een relevant bureau, en gegevens/campagnemateriaal zoekt van Nederlandse merken en adverteerders. Op Adfobase vind je de grootste collectie Nederlands campagnemateriaal, de gegevens van meer dan 1000 bureaus, binnenkort uitgebreid met info over de top700-adverteerders.

Wie maken Adfobase?

De redactie verzamelt en redigeert de content op deze site. Daarnaast mogen creatieven zelf hun werk uploaden en kunnen bureaus hun eigen bureauprofiel aanmaken en up to date houden.

Hoe word ik beheerder van een bureauprofiel?

Het is mogelijk om zelf een bureauprofiel aan te maken, of een bestaande aan te passen/aan te vullen. Hiertoe logt u in met je bestaande Adformatie-account, of u registreert zich op deze site, door in de bovenste balk op Registreren te klikken.

Vervolgens klikt u in de bovenste balk van deze site op de knop Bureau portfolio aanmaken, en vult het online formulier in. Op uw eigen dashboard kunt u zien welke aanpassingen en aanvullingen u heeft gemaakt.

Hoe voeg ik een campagne toe?

Na registratie is het mogelijk om zelf creatief werk toe te voegen aan Adfobase. Gebruik hiervoor de link 'upload je eigen campagne', rechts bovenaan deze website. Vul vervolgens het online formulier in. Een campagne moet minimaal 1 (hoofd)afbeelding bevatten, met een grootte van minimaal 732x550 pixels. Daarnaast kunt u aanvullen met video en overige campagnebeelden.

Voor een video is een url van Youtube of Vimeo voldoende, maar u kunt ook een video uploaden. Vervolgens kunt u de campagne compleet maken door toevoeging van de naam van de opdrachtgever, het merk, de naam van het bureau, het ingezette medium, de publicatiedatum, discipline, omschrijving van de campagne, doelstelling, namen creatieven en de namen van de bureaus die hebben meegewerkt. Het is ook mogelijk een campagne achteraf aan te passen en aan te vullen, met extra namen maar ook met met gewonnen awards.

Ik kan niet vinden wat ik zoek?

We hebben geprobeerd deze site zo gebruiksvriendelijk en toegankelijk mogelijk te maken. Kunt u iets niet vinden of slechts met moeite? Laat het ons weten en wij helpen u verder. Mail uw vraag dan naar dit adres.