Social content creatie voor De Mandemakers Groep
Bureau: | gr8 agency |
Merk: | De Mandemakers Groep |
Adverteerder: | DMG |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Retail |
Medium: | Social media |
Op basis van de strategische uitgangspunten en de retailkalenders gaan we aan de slag met content creatie. Dat doen we met al onze klanten in nauwe samenwerking. Product- en marktkennis ligt tenslotte bij onze klant, onze kracht zit ‘m in het vertalen van deze informatie naar content die het publiek interesseert. Dat is echt redactiewerk. Daarom starten we met een redactievergadering met brand managers en content leads. In deze brainstormsessies leggen we gezamenlijk de basis voor de contentkalender. Deze content wordt vervolgens in onze studio en samen met fotografen en filmmakers uitgewerkt tot een complete set social uitingen voor de komende periode.
Het resultaat? Een intensieve samenwerking waar maandelijks contentkalenders met Facebook posts, Instagram posts & stories en Pinterest boards uit voort komen, die ofwel door DMG zelf worden ingezet ofwel door ons worden geplaatst. Daarnaast houden we natuurlijk continue vinger aan de pols wat betreft de resultaten en optimaliseren we de content (en de strategie!) as we go. Zo houden we de merken van DMG constant up to date en relevant en sturen we op meetbaar effect.
Credits
Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.Doelstellingen
Om succes te boeken met social media campagnes moet er een goed strategisch fundament liggen. Zeker in het geval van DMG. Met tientalen winkelformules onder deze paraplu is het essentieel dat merken scherp gepositioneerd zijn, publieksgroepen helder gesegmenteerd zijn en boodschappen relevant. Voor DMG staan de formulemerken als een huis met een scherpe brandkey. Daar hoeven we strategisch niet veel aan toe te voegen, hooguit nog eens kritisch onder de loep nemen. Specifiek voor social media zoomen we wel scherp in op publieksgroepen en hun customer journey. Weten voor wie je op welk moment en met welke boodschap relevant bent is essentieel. Daar ligt dan ook de kracht van social media.Advertentie
Gerelateerde campagnes
Campagne
Tussen kunst & koken: Hollandse klassiekers voor Bauknecht
Whirlpool
Bureau: | gr8 agency |
Merk: | Bauknecht |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Retail |
Medium: | Social media |
Campagne
John West pakt marktleiderschap met social media marketing
John West
Bureau: | gr8 agency |
Merk: | John West |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Retail |
Medium: | Social media, Video |
Campagne
For the love of bikes
Dynamo Retail Group
Bureau: | Hippo Content Creators |
Merk: | Bike Totaal & Profile de fietsspecialist |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Retail |
Medium: | Social media, Televisie |