Social content creatie voor De Mandemakers Groep

Bureau:gr8 agency
Merk:De Mandemakers Groep
Adverteerder:DMG
Jaar:2020
Branche:Retail
Medium:Social media
Op basis van de strategische uitgangspunten en de retailkalenders gaan we aan de slag met content creatie. Dat doen we met al onze klanten in nauwe samenwerking. Product- en marktkennis ligt tenslotte bij onze klant, onze kracht zit ‘m in het vertalen van deze informatie naar content die het publiek interesseert. Dat is echt redactiewerk. Daarom starten we met een redactievergadering met brand managers en content leads. In deze brainstormsessies leggen we gezamenlijk de basis voor de contentkalender. Deze content wordt vervolgens in onze studio en samen met fotografen en filmmakers uitgewerkt tot een complete set social uitingen voor de komende periode. Het resultaat? Een intensieve samenwerking waar maandelijks contentkalenders met Facebook posts, Instagram posts & stories en Pinterest boards uit voort komen, die ofwel door DMG zelf worden ingezet ofwel door ons worden geplaatst. Daarnaast houden we natuurlijk continue vinger aan de pols wat betreft de resultaten en optimaliseren we de content (en de strategie!) as we go. Zo houden we de merken van DMG constant up to date en relevant en sturen we op meetbaar effect.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Om succes te boeken met social media campagnes moet er een goed strategisch fundament liggen. Zeker in het geval van DMG. Met tientalen winkelformules onder deze paraplu is het essentieel dat merken scherp gepositioneerd zijn, publieksgroepen helder gesegmenteerd zijn en boodschappen relevant. Voor DMG staan de formulemerken als een huis met een scherpe brandkey. Daar hoeven we strategisch niet veel aan toe te voegen, hooguit nog eens kritisch onder de loep nemen. Specifiek voor social media zoomen we wel scherp in op publieksgroepen en hun customer journey. Weten voor wie je op welk moment en met welke boodschap relevant bent is essentieel. Daar ligt dan ook de kracht van social media.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?