Lip Sync Challenge

Bureau:Icemedia
Merk:Stichting Zeldzame Ziekten Fonds
Adverteerder:Sanofi Genzyme
Jaar:2017
Branche:Gezondheidszorg & medicijnen
Medium:Mobile, Website
Via de Lip Sync Challenge worden Nederlanders door het Zeldzame Ziekten Fonds en Sanofi Genzyme opgeroepen om mee te doen aan een wereldrecordpoging om de langste muziekvideo ter wereld te maken. Tot het record is verbroken, doneert Sanofi Genzyme voor iedere deelnemer €1,- aan het Zeldzame Ziekten Fonds. Het bestaande wereldrecord in het Guinness World Book of Records staat op 24 uur. Ruim één miljoen kinderen en volwassenen in Nederland hebben met zeldzame ziekten te maken. De meeste van deze aandoeningen zijn levensbedreigend, terwijl slechts voor een beperkt aantal patiënten behandeling beschikbaar is. De campagne wil, in eerste instantie, hiervoor zoveel mogelijk aandacht vragen en tevens wijzen op het feit, dat meer onderzoek naar zeldzame ziekten van levensbelang is. Icemedia ontwikkelde het concept en alle ondersteunende techniek. Van mobile app tot en met het online platform.

Credits

Account management:Folkert Postma
Project management:Marije Timmerman
Design:Tom Bremerkamp
Web Developer:Stephen van Essen, Nicky Zeeman

Doelstellingen

Met de Lip Sync Challenge willen de Stichting Zeldzame Ziekten Fonds en het biotechnologisch bedrijf Sanofi Genzyme (onderdeel Sanofi Groep) de aandacht vestigen op zeldzame medische aandoeningen.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?