Het puttertje in vogelvlucht

Bureau:Energize
Merk:Het Mauritshuis
Adverteerder:Het Mauritshuis
Jaar:2017
Branche:Kunst & cultuur
Medium:Website
In een storytelling website kom je alles te weten over de achtergrond van het wereldberoemde schilderij: ‘Het puttertje’ van Carel Fabritius. De site – de eerste in een reeks van verhalen - bestaat uit 9 verschillende lagen en laat je het complete verhaal van ‘Het puttertje’ beleven. De geschiedenis van het schilderij, de mythologische achtergrond van het vogeltje, over de schilder en Delft, de plek waar de kunstenaar woonde en waar hij overleed. Maar ook de inspiratie die ‘Het puttertje’ bood aan Antonio Vivaldi, Donna Tartt en vele anderen. Al deze lagen vormen een aaneengeschakeld verhaal, maar deze zijn ook los van elkaar deelbare content voor social.

Credits

Web Developer:ThisPage Amsterdam
Advies & Concept:Energize

Doelstellingen

Het Mauritshuis, een relatief klein museum in Den Haag, heeft een wereldberoemde en unieke collectie van in totaal 800 schilderijen. Het toont het beste van de Nederlandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. Met meesterwerken zoals: ‘Meisje met de parel’ van Johannes Vermeer, ‘De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp’ van Rembrandt, ‘De stier’ van Paulus Potter en ‘Het puttertje’ van Carel Fabritius. Echter, stuk voor stuk beroemder dan het museum zelf. Het grootste probleem is dat men gewoonweg niet weet dat er wereldberoemde schilderijen hangen. De naam van het museum alleen is dus niet voldoende om nieuwe bezoekers over de drempel te krijgen. Zorg dat men de meesterwerken linkt aan het Mauritshuis, vergroot zo de naamsbekendheid en versterk daarmee het merk.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?