DOE MAAR LEKKER DUURZAAM

Bureau:Qban online communicatie
Merk:Diversen
Adverteerder:Nationale Postcode Loterij; Albert Heijn; Unilever;
Jaar:2017
Branche:FMCG
Medium:Online display, Social media, Video
Begin november 2017 ontvangen alle 2,8 miljoen deelnemers van de Postcode Loterij een cadeaukaart ter waarde van €12,50 voor duurzamere producten bij Albert Heijn. Deze actie stimuleert consumenten voor het vierde jaar op rij om te koken met producten die beter zijn voor mens, dier en milieu. Dat duurzamer eten zowel lekker als makkelijk te bereiden is wordt duidelijk aan de hand van bijbehorende receptenkaarten. Om niet alleen deelnemers van de Postcode Loterij, maar alle consumenten te stimuleren voor duurzamere producten te kiezen, ontwikkelde bureau Qban een thematische Facebook en YouTube campagne. Hierin maken ze kennis met duurzamere producten en de duurzaamheidskeurmerken achter deze producten, waardoor ze eenvoudiger en sneller kunnen kiezen. In de eerste fase van de campagne wordt er aan consumenten gevraagd of zij al duurzamer eten en welke keurmerken ze herkennen. In de tweede fase maken ze kennis met de duurzaamheidskeurmerken. In de laatste fase worden duurzamere producten gekoppeld aan heerlijke gerechten uit het receptenboekje, die ook terug te vinden zijn op www.doemaarlekkerduurzaam.nl.

Credits

Account management:Cindy bij de Vaate
Creative director:Maarten van Scheijndel
Art:Billy Santegoets
Creatie:Elmar Hamelink, Franklin Rodriques
Moderator:Freek Jautze
Producer:Klaartje Avis
Productie:Timmer TV, Studio Rewind
Media buyer:Mindshare, Oogst Online

Doelstellingen

Primaire doel van de Facebook en YouTube campagne is consumenten vertrouwd te maken met duurzaamheidskeurmerken en duurzamere producten. Secundair een bijdrage te leveren aan het aantal cadeaukaart activaties op doemaarlekkerduurzaam.nl

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?