The chocolate square you don't wanna share

Bureau:Truman
Merk:Ritter Sport
Adverteerder:Ritter Sport
Jaar:2021
Branche:FMCG
Medium:Televisie
Alle chocolademerken vertellen nagenoeg hetzelfde verhaal: de beste chocolade met de heerlijkste ingrediënten. Verleidelijk gegeten door mooie mensen die intens genieten of bereidt door de beste chocolatiers. En zelfs duurzame cacao is een commodity aan het worden. Wat natuurlijk heel goed nieuws is. Het is dus een uitdaging om een unieke plek in het hoofd van de consument te veroveren. In de nieuwe campagne combineert Ritter Sport haar DNA (kleurrijkheid, actieve levensstijl en vierkante vorm) met een consumenten inzicht. Als je mensen vraagt of ze hun chocolade willen delen, dan zullen ze een sociaal wenselijk antwoord geven: ‘Ja, natuurlijk!’. Toch blijkt dat veel mensen chocolade verstoppen voor hun anderen. Ritter Sport omarmt dit inzicht en gebruikt dit in haar nieuwe campagne. Door het formaat van de reep en de lekkere, zeer kwalitatieve chocolade vindt Ritter Sport het heel logisch dat je hem vooral niet deelt. De Ritter Sport chocolade is simpelweg te lekker om te delen. Ritter Sport komt daarom met het nieuwe thema: The chocolate square you don’t wanna share’.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Na jarenlange afwezigheid komt Ritter Sport met een nieuwe opvallende campagne die het merk afstoft en een eigen plekje in de drukke Nederlandse chocolademarkt geeft. Het is alweer even geleden dat Ritter Sport met ‘Vierkant. Makkelijk. Lekker.’ op de buis was. Het was lang stil rondom het merk dat al sinds de jaren 30 de opvallende vierkante vorm heeft. In de nieuwe campagne staat deze unieke vorm centraal en richt zich op de nieuwe generatie chocolade-eters zonder de bestaande doelgroep in de weg te zitten.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?