Bike to School

Bureau:Goud Uberconnected
Merk:Coop
Adverteerder:Coop Supermarkten
Jaar:2017
Branche:Retail
Medium:POS, Print, Social media, Website, Event
De Bike to School-spaaractie is een grote, landelijke activatiecampagne in alle supermarkten van Coop. In de campagne werkt Coop nauw samen met de commerciële partners Arla, Jacobs Douwe Egberts en Unilever. Veilig Verkeer Nederland (VVN) treedt in de campagne op als maatschappelijk partner van Coop. De campagne sluit aan op de bekende jaarlijkse VVN-campagne ‘De scholen zijn weer begonnen’. Manager Marketing en Communicatie van Coop, Jurjen Worp, benadrukt dat scholieren steeds vaker betrokken zijn bij verkeersongelukken. En dat er jaarlijks een grote stijging te zien is in het aantal jonge verkeersslachtoffers in de eerste weken van het nieuwe schooljaar. “De 260 supermarkten van Coop liggen vaak in de buurt van scholen. Met de actie levert Coop een bijdrage aan de verbetering van de verkeersveiligheid. We doen dat voor én samen met kinderen, maar ook samen met hun ouders en (groot-)ouders. Én uiteraard samen met onze commerciële partners en met Veilig Verkeer Nederland. Als Coop geloven wij in samenwerking. Zó maken wij het verschil”.

Credits

Communicatie & PR:NewInfluence
Concept:Coen Ruseler
Account management:Wendy Dissel, Vanessa Suurs
Art:Dick Bos
Copy:Peter Kusters
DTP:Paul Ebens
Beeldbewerking:Jean-Paul Vogelenzang

Doelstellingen

Laat schoolgaande kinderen, maar ook hun ouders en (groot)ouders sparen voor fietsverlichting en andersoortige accessoires, die de veiligheid van kinderen op de fiets vergroten. In de Bike to School-actie benadrukt Coop, dat een goede start van het nieuwe schooljaar begint met een veilige en goed verlichte fiets. Zeker met het najaar voor de deur (de actie loopt tot 1 oktober) is dit van groot belang.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?