Whirlpool van awareness tot cashback met PauwR

Bureau:PauwR Digital Marketing
Merk:Whirlpool
Adverteerder:Whirlpool
Jaar:2016
Branche:Retail
Medium:Online display, Search ads, Social media, Website
Iedere nieuwe eigenaar van een inbouw Whirlpool magnetron, vaatwasser en/of oven bevindt zich in een andere fase van de customer journey voordat de aankoop plaatsvindt. Doordat Whirlpool enkel verkopen realiseert via de aangesloten retailers was de uitdaging om online de productlijn te introduceren om offline en/of online gedrag te stimuleren. Iedere fase hebben we een unieke boodschap, creative en call-to-action gecommuniceerd die paste bij de informatiebehoefte. In een relatief korte campagneperiode realiseerden we een aanzienlijk relevant bereik bij de doelgroepen ter bevordering van de productlijn-introductie, die directe cashback claims opleverden. - Ruim 8,5 miljoen vertoningen - Ruim 3 miljoen unieke weergaven - Meer dan 30.000 uitgekeken videoweergaven - Ruim 20.000 klikken naar de campagne website - 91% nieuwe bezoekers in de SEE-fase - 1.255 unieke acties op de website (PDF Downloads productinfo, video views website en verkooppunten bekeken) - 491 geclaimde cashbacks Citaat Whirlpool: “Ik ben blij dat de actie erop zit, want anders lopen we leeg aan cashbacks die we moeten uitbetalen ;-)”.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Naamsbekendheid voor nieuwe productlijn ‘Absolute’ creëren en daarmee de productverkopen bij de retailers bevorderen via cashback acties. In een concurrerende markt zonder grote TV, Radio en Outdoor budgetten, wisten we door de slimme digitale mediastrategie op die momenten aanwezig te zijn die tellen.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?