Wervingscampagne

Bureau:Nilsson
Merk:WVO Zorgt voor werk
Adverteerder:WVO Zorg
Jaar:2018
Branche:Gezondheidszorg & medicijnen
Medium:Social media, Website
Men kan bij WVO Zorg terecht voor onder andere wonen met zorg, groepswonen, revalidatie, thuis- en palliatieve zorg. Daarnaast biedt zij diverse zorg- en welzijnsgerelateerde diensten aan, waaronder dagopvang, huishoudelijke hulp en verschillende services voor boodschappen en maaltijden. Doordat WVO Zorg, net als vele andere zorginstellingen, te maken heeft met een personeelstekort is een campagne ontwikkeld waarbij inzichten in beweegredenen om te werken bij WVO Zorg als uitgangspunt gebruikt zijn. Daarbij is een online database gecreëerd waar potentiële kandidaten zich vrijblijvend kunnen inschrijven, met als uitgangspunt dat voor iedereen die een klik heeft met WVO Zorg een geschikte zorgbaan beschikbaar is. Hierdoor wordt op laagdrempelige wijze contact gelegd met de doelgroep. De website fungeert daarnaast als een werkenbij-website die ondersteund wordt door een langlopende online marketingcampagne via Facebook, LinkedIn en Google Adwords. Het resultaat: 35.000 kandidaten zagen frequent online advertenties, 12.000 bezoekers bezochten de wervingswebsite en 300 latente werkzoekers schreven zich in zes maanden in.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Door een tekort aan personeel wordt de zoektocht naar verzorgend en verpleegkundig personeel een steeds grotere uitdaging waar ook WVO Zorg mee te maken heeft. Om die reden was zij op zoek naar een strategische aanpak met uitwerking op zowel korte- als lange termijn. Aan Nilsson de vraag om een strategie met bijbehorende campagne te ontwikkelen die zorgt voor effectieve personeelswerving.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?