Wat voor keukenster ben jij?

Bureau:Yourzine B.V.
Merk:Samsung
Adverteerder:Samsung Europe
Jaar:2015
Branche:Consumer electronics
Medium:DM, E-mail, Social media, Video, Website
Een koelkast van €2500,- zet je niet zomaar in de digitale etalage in de hoop dat voorbijgangers meteen tot aankoop over gaan. Om awareness creëren voor deze high-end koelkast ging Yourzine op zoek naar de niche markt die deze koelkast zou overwegen. Yourzine stelde voor om op een laagdrempelige manier mensen te laten ontdekken wat voor type ‘Keukenster’ zij zijn. Deelnemers maakten hiermee kans op een diner voor twee bij Ron Blaauw. Door vier vragen te beantwoorden over hun gezinssituatie en keukenrituelen, kregen zij hun persoonlijke uitslag: designliefhebber, luxedier, familiemens of food lover. Vervolgens kon de koelkast worden geïntroduceerd; waarin Yourzine het verhaal van de koelkast per persoon konden aanpassen. Yourzine toonde een gepersonaliseerde productpagina waar specifieke voordelen werden uitgelicht met als extra stimulans een video-testimonial van gelijkgestemden. Yourzine vroeg vervolgens de deelnemers om hun postcode, waarmee ze in één keer hun kans op het diner konden verdubbelen. Yourzine heeft met deze campagne 330% meer unieke personen bereikt vergeleken met de doelstelling.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Hoofddoelstelling voor Samsung was awareness voor deze high-end koelkast met daarnaast exposure om zo via de features Samsung neer te zetten als innovatief merk. Samsung wilde 80.000 ‘eyeballs’; mensen die tijdens de actieperiode engagement vertoonden rond de unique selling points van de koelkast. Secundair wilde Samsung graag haar huidige database verrijken.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?