Volkswagen Connected Car

Bureau:ACHTUNG!
Merk:Volkswagen
Adverteerder:Volkswagen
Jaar:2015
Branche:Automotive
Medium:Mobile, Website
De ‘Connected Car’ is een kans voor automerken om diverse premium features te introduceren en mensen te helpen met nieuwe vormen van service. Hoe kon Volkswagen voorloper worden op dit gebied? Met de MijnVolkswagen app proberen we mensen meer inzicht te geven in hun auto én hun eigen rijgedrag. Zo geven mensen de macht terug als zij bij de dealer zijn, helpen we ze zuiniger te rijden en lossen we praktische problemen op, zoals de eeuwige vraag of je auto wel op slot staat. Easy. Door de auto uit te rusten met een permanente internetverbinding, wordt er een grote hoeveelheid data beschikbaar over de auto voor de berijder en de fabrikant. Deze data wil Volkswagen gebruiken om mensen meer inzicht te geven in hun auto, aankomend onderhoud en hun eigen rijgedrag. Ook kunnen mensen altijd zien waar hun auto is, of deze op slot staat en of de tank vol is. Zo wil Volkswagen de merktrouw vergroten en een continue relatie met hun berijders opbouwen.

Credits

(Post) Productie:Kraftwerk, Czar
Software developmen:Sioux
Concept:Mervyn ten Dam, Bert Marissen, Alexis Jabour, Daniel Sytsma
Art:Roy van Dijk
Account management:Dick Buschman, Sven Vening

Doelstellingen

Met de MijnVolkswagen app mensen meer inzicht geven in hun auto én hun eigen rijgedrag.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?