Views4Nepal

Bureau:NewBeTV
Merk:Giro555
Adverteerder:Rode Kruis
Jaar:2016
Branche:Non profit & goede doelen
Medium:Social media
Bij Giro555 verenigt Nederlands zich achter één doel. BNers komen samen in commercials en programma's om op te roepen voor steun van kijkers. Via traditionele media worden jongeren alleen niet meer bereikt. Na de aardbeving in Nepal, wilde Giro555 ook hen bij de nationale actie betrekken. Met Views4Nepal motiveerde we populaire YouTubers om video’s te maken en voor elke 1000 views €1 te doneren aan Giro555. Nederlands YouTube talent zette massaal hun bereik en creativiteit in om de slachtoffers van de ramp te ondersteunen. Hoe meer kijkers, hoe meer awareness, en hoe meer steun voor Nepal. Door het toevoegen van de hashtag #NLhelptNepal aan een videotitel beloofde elke YouTuber Giro555 te steunen en 1 euro voor elke 1000 views te doneren. Op het online platform Views4Nepal werden alle video's met de hashtag automatisch verzameld en views bij elkaar opgeteld. Jonge kijkers konden zo Nepal steunen door simpelweg video’s te kijken of te delen en promoten. In korte tijd werd er massaal gereageerd en zijn er meer dan 130 zelfgemaakte filmpjes geupload.

Credits

Software developmen:We Are Just
Concept:Jeroen Koopman, Roek Lips
Account management:Moïse Emonts

Doelstellingen

Jongeren bereiken bij de nationale actie na de aardbeving in Nepal

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?