Valentijnsactie Samsung: It's a Match

Bureau:StoryTEQ
Merk:Samsung
Adverteerder:Samsung
Jaar:2017
Branche:Consumer electronics
Medium:Social media
Samsung wilde voor Valentijnsdag social awareness creëren omtrent de nieuwe Samsung A-serie. Het liefst met een campagne die met weinig middelen een groot bereik zou hebben onder millennials. Daarom besloten StoryTEQ (voorheen StoryMail), Boomerang Create en Boomerang de ingenieuze gepersonaliseerde video’s te maken, middels een speciaal hiervoor ontwikkelde Facebook applicatie. De doelgroep is niet snel meer verrast op social media, en daarom des te moeilijker te bereiken met een (reclame)boodschap. Door middel van dit gepersonaliseerde concept hoopten we de millenials desalniettemin een wow-moment te bezorgen. Er gebeurde precies waar we op ingezet hadden: door de gepersonaliseerde elementen lukte het om de doelgroep te verrassen. Zelfs op zo’n manier dat honderdduizenden mensen een video aan maakten en gingen met hun vrienden en vriendinnen. Daarbij zat er veel branding in de video’s, maar voelden ze nergens reclamisch, want daar prikt de doelgroep ook makkelijk doorheen. Dit zorgde voor een ongekend sneeuwbaleffect, met spectaculaire resultaten tot gevolg. En dat zonder één euro mediabudget. Totaal aantal video's: 311.933 Totaal aantal viewstarts: 94.768.129

Credits

Video & beeld:Boomerang Create

Doelstellingen

Doel van de opdrachtgever Samsung was om zoveel mogelijk social awareness te creëren voor de Samsung A-serie. Het liefst met een campagne die met weinig middelen een groot bereik zou hebben onder millennials. Daarom besloten Boomerang Create en Boomerang Motion in samenwerking met StoryTEQ (voorheen StoryMail) de ingenieuze gepersonaliseerde video’s te maken rondom Valentijn. Millennials ervaren nauwelijks technologische barrières. Ze zijn zich zeer bewust van wat ze delen op social media, maar hebben geen idee hoe deze informatie wordt beoordeeld door derden. Dit is zeker het geval bij dating apps, waarbij matches ontstaan op basis van sociale mediaprofielen. Deze beoordeling staat centraal in de gepersonaliseerde Samsung-video’s. Plotseling zijn mensen getuige van het moment waarop drie leuke mannen of vrouwen jouw profiel keuren. Door middel van de ontwikkelde, unieke Facebook Applicatie was het mogelijk om data van de gebruiker te verwerken in een eigen gepersonaliseerde video. De video kwam vervolgens automatisch op de tijdlijnen van alle hoofdrolspelers te staan. Concrete doelstelling en verwachting opdrachtgever: een zo groot mogelijk organisch bereik.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?