Team Tijger

Bureau:Icemedia
Merk:Wereld Natuur Fonds
Adverteerder:Wereld Natuur Fonds
Jaar:2018
Branche:Non profit & goede doelen
Medium:DM, Social media, Website
Ongeveer een eeuw geleden leefden er nog 100.000 tijgers in de bossen van Azië. Door jacht en stroperij en het verdwijnen van leefgebied zijn er nu nog maar zo'n 3.900 wilde tijgers over. Om daar wat aan te doen is het WNF de Team Tijger-campagne gestart. Met een door Icemedia ontwikkelde digitale collectebus kunnen WNF-Rangers een eigen Team Tijger-actiepagina aanmaken, waarop bijdragen voor hun acties kunnen worden gegeven. Denk hierbij aan auto’s wassen, tuin opruimen en cupcakes bakken. De digitale collectebus bevat onder andere een laagdrempelige en unieke mogelijkheid om een bedrag te doneren via SMS en iDeal in de – door de kinderen zelf aangemaakte – digitale collectebus. Het voordeel van digitaal collecteren is, dat kinderen niet meer langs deur moeten om te collecteren. Om de doelgroep extra te motiveren om fondsen te werven, is er een spelelement aan het platform toegevoegd. Deelnemers kunnen ‘Tijger Badges’ verdienen, waarmee speciale prijzen en ervaringen te verdienen zijn. De campagne is te bekijken op: https://rangeractie.wnf.nl

Credits

Strategie:Sven Rusticus
Account management:Jasper Meijer
Art:Tom Bremerkamp
Copy:Palle Dirks
Programmer:Ingmar uit de Bos, Stephen van Essen, Nicky Zeeman

Doelstellingen

Werf met de Team Tijger-campagne fondsen, waarmee het Wereld Natuur Fonds (WNF) bossen kan aanplanten als nieuw leefgebied van de in de wereld zwaar bedreigde wilde tijger. En waarmee de opleiding van rangers en speurhonden voor de anti-stroperijbrigade kan worden gefinancierd.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?