Superbelangrijk. Telefoon in het verkeer. ff niet.

Bureau:Vechtlust
Merk:-
Adverteerder:Gemeente Amsterdam
Jaar:2018
Branche:Overheid
Medium:Mobile, Online display, Outdoor, Search ads, Social media, Video, Website
De gemeente Amsterdam, het GVB en de Vervoerregio Amsterdam zijn bezorgd over de vanzelfsprekende wijze waarop verkeersdeelnemers zich laten afleiden door hun telefoon. Voor deze campagne hebben zij hun krachten gebundeld en verspreiden zij de boodschap via een multimediale campagne. Superbelangrijk “Superbelangrijk appje zeker” was het droge commentaar van een goeiige Amsterdammer bij het zien van een slingerende fietser die met zijn telefoon bezig was. Superbelangrijk vinden we ook alle telefoontjes en berichten die we onderweg krijgen. En superbelangrijk is het dat we ons bewust worden van de grote risico’s van telefoongebruik in het verkeer – specifiek voor voetgangers en fietsers. Superbelangrijk dus, deze campagne. Telefoon in het verkeer. ff niet. Eigenlijk is het heel simpel. Het gros van de acties die mensen onderweg uitvoeren met hun telefoon is strikt genomen niet noodzakelijk. We kunnen best dat saaie liedje even uitzingen, je moeder bellen kan straks ook en ze zien vanzelf wel dat je vijf minuten later bent. Daarom is het motto: Telefoon in het verkeer. ff niet.

Credits

Media:Dmenzo
Communicatie & PR:BBK/Door Vriendschap Sterker
Fotografie:Leon Hendrickx

Doelstellingen

Het doel is dat voetgangers en fietsers - specifiek in de leeftijd van 16 tot en met 30 jaar - zich bewust worden van de gevaren van telefoongebruik in het verkeer. Want afleiding, hoe kort ook, kan ernstige gevolgen hebben. Dus telefoon in het verkeer: ff niet.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?