Super Stream Me

Bureau:CCCP
Merk:VPRO
Adverteerder:VPRO
Jaar:2016
Branche:Media
Medium:Social media, Televisie, Video
VPRO-programmamakers Nicolaas Veul en Tim den Besten streamden ruim twee weken lang hun levens non-stop op vpro.nl/superstreamme. Alles was openbaar: van wc-bezoek tot aan een sessie bij de psycholoog. Ze gingen er bijna aan onderdoor: na 15 dagen werd het experiment vroegtijdig beëindigd vanwege het te heftige effect van het gebrek aan privacy. Op vpro.nl/superstreamme waren 24/7 de 2 livestreams te zien. De realtime locatie, hartslag en het aantal kijkers waren continue in beeld te zien. Emoties werden gevangen in data en grafieken en ze stonden via social media in live verbinding met de kijkers die voortdurend reageerden op hun doen en laten. De vierdelige documentaireserie Super Stream Me werd op NPO3 uitgezonden in november als terugblik op het livestream-experiment. Daarin reageren ook deskundigen op de privacyloze periode van N&T

Credits

(Post) Productie:Kimmo Films
Concept:Nicolaas Veul, Tim den Besten
Copy:Anouk Kamminga
Productie:Anouk Bozon, Monique Janse, Barend Ballering
Editor:Joël Hielcker

Doelstellingen

Super Stream Me is radicaal livestreaming experiment, dat de betekenis van privacy in ons digitale tijdperk onderzoekt

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?