Smaakt - Eat Clean

Bureau:GIG creative film production
Merk:Smaakt
Adverteerder:Maan Concept & Creatie
Jaar:2019
Branche:FMCG
Medium:Bioscoop, DM, Online display, Outdoor, Social media
Het merk Smaakt richt zich op écht biologisch eten dat je helpt gezond te leven. Met de landelijke campagne die ze wilde uitrollen hoort natuurlijk ook gave video content. Zo bedachten we samen met Maan identity. design. content. de video invulling van deze campagne. Niet alleen het lijf van Jim Bakkum trekt zijn bekijks. Ook de brede inzet van de campgne zorgt voor veel aandacht. Op social media werd er slim geteased met Instagram Stories. Al vanaf de studioshoot werd de directe doelgroep in verleiding gebracht dat er iets aan zat te komen. Dat zorgde voor speculatie op de online kanalen. Vervolgens werd er met een flashmob op Utrecht Centraal bekend gemaakt dat Jim Bakkum het gezicht van de campagne zou zijn en werd het statement uitgerold. Hier kwam aardig wat pers op af en stond de campagne in o.a. het Algemeen Dagblad en werd het uitgezonden SBS6.

Credits

Video & beeld:GIG creative film production
Regisseur:Toon Donders
Camera:Michiel van de Zandt
Producer:Mieke Kusters

Doelstellingen

Dagelijks komt er allerlei gif binnen in ons lichaam. Niet omdat we dit bewust doen, maar omdat dit onbewust op ons bewerkte eten zit. Stoffen als kunstmest, bestrijdingsmiddelen en hormonen. Smaakt kiest er bewust voor om hun producten hier niet mee te "besmetten" en schoon voedsel te produceren. Dat gedachtengoed willen ze graag onder de aandacht brengen bij de doelgroep en de samenleving. Zo werd merkambassadeur Jim Bakkum aangehaakt om de campagne een gezicht en duidelijke boodschap mee te geven. Aan ons de uitdaging om daar een visuele twist aan te geven. Zo kozen we ervoor om het gif duidelijk te maken in het lijf en de keuze te benadrukken door het shirt uit te trekken en je te ontdoen van alle giftige stoffen. Meer: https://www.gig.nl/projecten/smaakt-eat-clean

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?