Project Schoolkrant

Bureau:J. Walter Thompson Amsterdam
Merk:Persgroep
Adverteerder:Persgroep
Jaar:2015
Branche:Media
Medium:Website
AD en Wegener zetten een educatief platform op: Project Schoolkrant. Het ontwerpen hiervan vergt een grote verkenningstocht naar het ideale design en is gebaseerd op drie pilaren: 1.Een kleurrijke, speelse omgeving Ieder onderwerp heeft een eigen kleur en geanimeerde karakters. 2.Leren door te spelen Theorie wordt speelser gemaakt door ondersteunende teksten, video’s en design. 3.Gamification-technieken Na elke les worden kinderen beloond met een badge die hen enthousiasmeert om door te spelen Project Schoolkrant is een platform waar kinderen worden omgedoopt tot journalisten van hun eigen schoolkrant. Het is niet zomaar een actie. Er ligt een gratis lesprogramma aan ten grondslag dat kinderen en leraren bij de hand neemt en lessen aanbiedt over vijf essentiële onderwerpen: nieuws zoeken, interviewen, fotograferen, schrijven en ontwerpen.

Credits

(Post) Productie:Superhero Cheesecake
Concept:Bas Korsten
Creative director:Michael Jansen
Creatie:Dalischa de Kok, Robert Nelk
Design:Richard Beerens, Ronald Mica
Copy:Marijn van der Meer, Bas Korsten, Mark Peeters
Interaction design:Joeri Kiekebosch
Account management:Budi Gonzalez de Chaves
Producer:Alexander Buining , Chariva Geurts
Strategie:Agustín Soriano, Aliz Toth
Geluid:Marijn van der Meer, Jorrit Kleijnen

Doelstellingen

AD en Wegener zetten een educatief platform op: Project Schoolkrant. Voor alle kinderen van groep 7 en 8.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?