Oplettanol - Een informatief middel tegen hoofd-halskanker verpakt als medicijn

Bureau:Publicis Groupe
Merk:Patiëntenvereniging Hoofd-Hals
Adverteerder:Patiëntenvereniging Hoofd-Hals
Jaar:2020
Branche:Gezondheidszorg & medicijnen
Medium:Outdoor, POS, Video
Oplettanol is een midddel met een puur informatief effect. De verpakking bevat niet een echt medicijn maar informatie in de vorm van een bijsluiter, verpakt als een medicijn. In opdracht van Patiëntenvereniging Hoofd-Hals ontwikkelden we, als onderdeel van een landelijke awareness campagne, het beste middel tegen hoofd-halskanker; Oplettanol. Oplettanol, afgeleid van opletten, heeft een puur informatieve werking. De verpakking bevat een bijsluiter met daarin informatie en het ‘1-voor-3 schema’ dat door experts vanuit heel Europa is opgesteld. Met deze informatie kunnen mensen nog beter en sneller de symptomen van hoofd-halskanker signaleren.

Credits

(Post) Productie:Staat creative agency
Video & beeld:MEO
Creative director:Mischa Schreuder, Ramon Stalenhoef
Creatie:Marco Sluijter, Sandor Wouters
Account management:Pauline van Die
Fotografie:Bart Oomes

Doelstellingen

Elk jaar krijgen 3.000 mensen in Nederland de diagnose hoofd-halskanker. Dit jaar was het vijfde jaar waarop we samen met de stichting Hoofd-Hals een impactvolle PR-campagne mochten ontwikkelen om meer aandacht te vragen voor deze relatief onbekende vorm van kanker.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?