Onze Albert Heijn

Bureau:YoungWorks
Merk:Albert Heijn
Adverteerder:Albert Heijn
Jaar:2014
Branche:Retail
Medium:Social media
Albert Heijn had het imago van 'wegwerpwerkgever'. Het verloop van medewerkers in een bijbaan was ongekend hoog: jaarlijks 65%. Dit wil zeggen dat Albert Heijn op een totaal van circa 60 duizend medewerkers, ieder jaar 45 duizend nieuwe medewerkers voor een bijbaan moest zien te werven Jongeren werken gemiddeld 6-9 uur bij Albert Heijn, hierdoor heeft een winkel gemiddeld 150 werknemers in dienst. Door het enorme verloop kwamen er veel ‘afhaakverhalen’ in de markt en creëerde Albert Heijn in feite zelf een extra schaarste aan potentieel personeel. Daarom begint de super met een campagne die medewerkers nadrukkelijk betrekt. Centraal staan de 650 winkels met hun eigen team. Het communicatiethema 'Onze Albert Heijn' is de verbindende gedachte van het clubgevoel. Het is de paraplu waaronder alle lokale activiteiten, media en middelen samenkomen. De clubgedachte wordt uitgewerkt in een eigen logo voor elk van de ruim 600 eigen winkels en kan door de winkel zelf concreet worden gemaakt met een eigen Facebook-pagina, clubacties en wervingsmateriaal waar een eigen invulling en karakter aan gegeven kan worden.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Het AH hoofdkantoor laat de controle los en geeft voor de werving en behoud het merk in handen van medewerkers. Het personeelsverloop daalt en medewerkers- én klanttevredenheid stijgt, medewerkers ontpoppen zich tot merkambassadeur. Financieel: een besparing van miljoenen op vervangingskosten.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?