Nieuwe website Van Gogh Museum

Bureau:Fabrique [merken, design & interactie]
Merk:Van Gogh Museum
Branche:Overheid/Non-profit
Medium:Website
We maakten niet alleen de collectie en daarmee het museum toegankelijk, maar ook de kunstenaar. Op de homepage hebben we een scherpe keuze gemaakt waarmee we direct het overgrote deel van de bezoekers bereiken. De homepage is gesplitst in een faciliterend deel (?Bezoek het museum?) en een inspirerend deel (?Ontmoet Vincent?). ?Bezoek het museum? geeft snel en duidelijk de praktische informatie over openingstijden, route en tickets. Bij ?Ontmoet Vincent? verleiden we de bezoekers met bijzondere verhalen over het werk ?n het leven van Vincent van Gogh. Elk verhaal is speciaal geschreven en ontworpen en biedt iedere keer weer een nieuwe ingang naar het werk van Vincent en zijn tijdgenoten. De bezoeker kan kort door de interactieve verhalen bladeren, of schier eindeloos dwalen door alle zijpaden en verwante kunstwerken. De responsive website is tablet first ontworpen; met grote bedieningselementen en grote, lekker leesbare tekst. De zorgvuldig gekozen kleurthema?s sluiten aan bij de kleurrijke werken van Van Gogh. Het resultaat is een website met prachtige verhalen die de passie en bezieling van Vincent voor een nationaal en internationaal publiek over het voetlicht brengen. Vangoghmuseum.nl is een website die niet alleen informeert, maar vooral ook inspireert en verrijkt.

Credits

Copy:Hein Lobach
Design:Steven van der Wel, Esther Jong
Interaction Design:Rose-Anne Dotinga
Producer:Q42
Projectmanagement:David van Zeggeren
Strategie:Paul Stork, Ebelien Pondaag, Robin Kemme

Doelstellingen

Ontwikkel een website die de missie van het museum ondersteunt: het werk van Vincent van Gogh en de kunst van zijn tijd voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken om hen te verrijken en te inspireren.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?