Nieuwe merkbeleving voor Jeugdzorg

Bureau:Qiss reclame en resultaat
Merk:Jeugdbescherming
Adverteerder:Jeugdbescherming
Jaar:2016
Branche:Dienstverlening
Medium:Print, Website
Een strategisch marketingplan moet ook worden uitgevoerd. Daarom ontstond de vraag naar een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ouders, verzorgers, specialisten en natuurlijk Bureau Jeugdzorg hebben allemaal het beste voor met het kind. Dat idee hebben we gevangen in het beeldmerk, waarin het kind centraal staat en wordt omgeven door meerdere beschermende mensen en instanties.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Bureau Jeugdzorg Regio Amsterdam was toe aan een nieuwe strategie en een nieuw strategisch marketingplan. Dat soort diepgaande veranderingen begint bij de basis. Wie zijn we? Weet iedereen wat we doen en waarom? Om dat inzichtelijk te krijgen, hebben we strategische sessies gehouden met de directie en het management. Vervolgens hebben we 3 mogelijke namen bedacht met 5 bijpassende pay-offs. We hebben de medewerkers gevraagd welke zij het beste vonden passen bij de nieuwe merkwaarden. Daar kwam ‘Jeugdbescherming’ als merknaam uit met de pay-off ‘Ieder kind veilig!’ Daarnaast werd gekozen voor een nieuwe werkwijze om de belofte waar te maken: ‘ 1 gezin, 1 plan, 1 gezinsmanager’.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?