Maaltijd van Zeist

Bureau:effectgroep
Merk:Gemeente Zeist
Adverteerder:Gemeente Zeist
Jaar:2018
Branche:Overheid
Medium:Bioscoop, Outdoor, Print, Social media
#INSTASTORY
Deze campagne had een primeur voor de gemeente Zeist! Voor het eerst werkten zij met Instagram-stories, om zo hun zeer uiteenlopende doelgroep te kunnen bereiken. De stories waren een aanvulling op de voor hen meer gangbare middelen.

HIER OPETEN OF MEENEMEN?
De campagne zoomt volledig in op de metaforen rondom het begrip ‘maaltijd’! Om de verschillende behoeftes van de doelgroep te beantwoorden, kregen mensen de mogelijkheid om op verschillende manieren hun inbreng te delen. Kort maar krachtig via de story, of in levende lijve bij de wijkmanager.

EEN STRATEGISCHE SAMENWERKING
Anders dan anders bedachten wij dit keer niet het volledige concept, maar werkten wij verder op wat onze opdrachtgever al had bedacht. Dit resulteerde in een krachtige, creatieve stijl die in de volledige communicatie werd doorgevoerd. Niet je eigen idee toch optimaal vertalen naar creatieve middelen; een geweldige uitdaging!

Credits

Advies & Concept:effectgroep
Communicatie & PR:effectgroep

Doelstellingen

Gemeente Zeist zocht aansluiting met de burger, en vond die in de maaltijd; een mooie metafoor! Dit bijzondere moment van de dag, de routines die we hebben en alles wat daarbij komt kijken, vormde het uitgangspunt van ons creatief strategische vertaling. Op basis hiervan ontwikkelden we ook alle middelen voor de campagne.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?