Lancering Samsung S6

Bureau:Yourzine B.V.
Merk:Samsung
Adverteerder:Samsung Europe
Jaar:2015
Branche:Consumer electronics
Medium:DM, E-mail, Mobile
Om voor de Galaxy S6 zoveel mogelijk mensen te bereiken via een natuurlijke 'buzz' zijn Samsung en Yourzine op zoek gegaan naar de meeste relevante doelgroepen. Aan de hand van data analyse was duidelijk welk type gebruiker vatbaar is voor dit high end toestel. Gekoppeld aan de verrijkte database en best practices konden Samsung en Yourzine op deze manier de meest relevante consumenten bereiken en de interesses beter verzilveren in pre-orders voor uiteindelijke aankopen. Hiervoor ontwikkelde Yourzine samen met Samsung een framework dat naast bereik ook interesse opbouwt voor haar nieuwe smartphone. Met de campagne zijn meer dan 10 miljoen mensen uit 13 verschillende landen op een relevante manier bereikt. In alle betrokken landen lag de engagement rate boven de doelstelling. Segmentatie op basis van analyse op basis van historische gedrags- en koopdata in combinatie met loyaliteitsindicatoren leidde tot significant hogere e-mailresponse en koopintentie. Door pre-registratie wist Yourzine de engagement +200% te vergroten ten opzichte van mensen die niet actief aangaven op de hoogte gehouden te willen worden.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Samsung wilde voor haar nieuwe vlaggenschip, de Galaxy S6, het bereik maximaliseren door optimaal gebruik te maken van de natuurlijke 'buzz' die bij iedere productlancering komt kijken.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?