KLM - Layover with a Local

Bureau:ACHTUNG!
Merk:KLM
Adverteerder:KLM
Jaar:2016
Branche:Reizen & Toerisme
Medium:Mobile
Met deze service hoeven reizigers zich tijdens de overstaptijd niet meer te vervelen op Schiphol. In plaats daarvan kunnen ze kennismaken met het centrum van Amsterdam. Bij het koppelen van passagiers aan locals wordt rekening gehouden met interesses en taalvoorkeur. Realtime informatie en notificaties zorgen ervoor dat de reiziger weer op tijd terugkeert naar Schiphol voor de volgende vlucht Al jaren probeert KLM zich te onderscheiden op het gebied van service. Social media en digitale innovatie spelen hierin een belangrijke rol. Tot nu toe heeft KLM zich vooral beperkt tot het boekingsproces en de vlucht zelf. Maar één moment bleef een gat in de customer journey: een eventuele overstap in Amsterdam. 70% van het verkeer met KLM maakt gebruik van Schiphol als hub om verder te reizen. Deze passagiers worden steeds belangrijker voor de business van KLM.

Credits

(Post) Productie:Superhero Cheesecake
Muziek & Geluid:Massive Music
Concept:Jasper Janssen, Niklas Kristensen, Boris Nihom, Daniel Sytsma
Art:Christian Mezöfi, Scott McPherson, Joost Huver
Copy:Jasper Janssen, Niklas Kristensen, Elko Born
Interaction design:Joost Huver
Account management:Sharinda Teunissen
Muziek:Johannes Mattson, Rutger Paulusse

Doelstellingen

‘Layover with a Local’ koppelt Amsterdammers aan KLM passagiers die een overstap maken op Schiphol.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?