Keer Scoliose niet de rug toe

Bureau:Icemedia
Merk:Vereniging van Scoliosepatiënten
Adverteerder:Vereniging van Scoliosepatiënten
Jaar:2018
Branche:Non profit & goede doelen
Medium:Social media, Website
Voor de Vereniging van Scoliosepatiënten heeft Icemedia de campagne ontwikkeld: ‘Keer Scoliose niet de rug toe’. In deze campagne worden verschillende patiënten geportretteerd en krijgt de kijker een beeld van een leven met scoliose. De campagne heeft tot doel om de aandacht voor scoliose te vergroten én fondsen te werven voor de vereniging. Hiermee kan het onderzoek en de voorlichting omtrent scoliose worden verbeterd. Circa 100.000 mensen in Nederland hebben scoliose, een zijdelingse verkromming van de wervelkolom. Om de kansen op een succesvolle behandeling te vergroten, is het belangrijk de aandoening zo vroeg mogelijk te ontdekken. Daarom haalt de vereniging geld op. Omdat scoliose geen levensbedreigende ziekte is, krijgt de aandoening relatief weinig aandacht. Om toch vroegtijdig een goede diagnose te kunnen stellen en behandeling te kunnen starten is het belangrijk om de bekendheid en de kennis te vergroten. Ester Floor, Bestuurslid Communicatie van de Vereniging van Scoliosepatiënten: “Met de campagne laten we zien, dat er goed te leven is met scoliose. We willen jonge mensen inspireren en proberen tegelijkertijd fondsen te werven om ons werk nóg beter te doen."

Credits

Strategie:Sven Rusticus
Account management:Folkert Postma
Copy:Palle Dirks
Art:Tom Bremerkamp
Programmer:Stephen van Essen, Tijmen Overman, Nicky Zeeman

Doelstellingen

Vestig de aandacht op mensen, die lijden aan scoliose en werf fondsen voor de Vereniging van Scoliosepatiënten.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?