John West pakt marktleiderschap met social media marketing
Bureau: | gr8 agency |
Merk: | John West |
Adverteerder: | John West |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Retail |
Medium: | Social media, Video |
Dankzij de slimme multi-channel social strategie, met verschillende partners en storylines, wisten we de publieksgroepen van John West te raken waar het moest. De content is voor élke groep relevant, ‘eigen’ en geloofwaardig. De strategie heeft bewezen bijgedragen aan het verbeteren van het imago van vis in blik, maar óók aan het top of mind maken van John West. En met succes: in 2020 mocht John West zich wederom marktleider noemen in het visconserven-schap!
De cijfers spreken voor zich. Zo bereikten we in 2020 (tot nu toe!) meer dan 9 miljoen keer de doelgroep en zorgde de content voor 17% meer interactie in vergelijking met voorgaande jaren. Zelfs met paid content behaalden we tot wel 17% post engagement (lees: 17% van de mensen die de content ziet, doet er ook iets mee - van een click tot een share). Daarnaast zagen we ook spontane user generated vis inspiratie recepten verschijnen op Instagram en Facebook. Kortom: kat in het bakk...eh, vis in het blikkie!
Credits
Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.Doelstellingen
Als lead agency van John West, producent van visconserven, kregen we twee mooie uitdagingen op ons bord: het merk laden tot preferred brand in het schap én het imago van vis in blik flink oppoetsen. Contentmarketing is dan ook the way to go als het gaat over publieke beeldvorming en het binden van publieksgroepen aan je merk (brand preference). Voor de John West case zetten we hierbij - onder andere - vól in op de meest gerichte en interactieve manier om je publiek te binden, boeien en activeren: social media marketing.Advertentie
Gerelateerde campagnes
Campagne
Tussen kunst & koken: Hollandse klassiekers voor Bauknecht
Whirlpool
Bureau: | gr8 agency |
Merk: | Bauknecht |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Retail |
Medium: | Social media |
Campagne
Social content creatie voor De Mandemakers Groep
DMG
Bureau: | gr8 agency |
Merk: | De Mandemakers Groep |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Retail |
Medium: | Social media |
Campagne
For the love of bikes
Dynamo Retail Group
Bureau: | Hippo Content Creators |
Merk: | Bike Totaal & Profile de fietsspecialist |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Retail |
Medium: | Social media, Televisie |