Introductie van Amstel Radler 0,0%

Bureau:TBWA\NEBOKO
Merk:Amstel
Adverteerder:Heineken Nederland
Jaar:2014
Branche:FMCG
Medium:Televisie
Amstel Radler 0.0% is een alcoholvrije variant van het populaire Amstel Radler 2%. In een al jaren dalende biermarkt is Amstel Radler een lichtpunt. Amstel is voorafgaand aan de introductie marktleider in het Radler-segment met 58% marktaandeel. Radler 0.0% is strategisch van groot belang. Hiermee kan biermerk Amstel mogelijk de groei van Radler versnellen en marktaandeel winnen in de softdrinks categorie. Een uitdaging voor het biermerk, want frisdrank wordt veelal overdag gedronken, en dan denkt men gewoonlijk nog helemaal niet aan bier, dus ook niet aan een merk als Amstel. Hoe dit gedragspatroon te doorbreken en frisdrinkers laten kiezen voor Amstel Radler 0.0% op typische frisdrankmomenten? Door Radler 0.0% met veel humor te verbinden aan typische non-alcoholmomenten als sport, werk en autorijden, bouwt Amstel een hele nieuwe categorie tussen bier en frisdrank, waarbij het ondertussen wel ‘bierig’ en mannelijk moet blijven. Het thema luidt: Amstel Radler 0.0%. Altijd verfrissend. In een jaar verovert Amstel Radler 0.0% al 40% van het alcoholvrije Radler segment, waarbij >60% van het volume komt van buiten de biercategorie (dus fris, water, sap, wijn etc.).

Credits

(Post) Productie:Sunshine & Sausages & Boomerang Create & CP2 Fieldmarketing
Media:Starcom

Doelstellingen

Amstel weet binnen negen maanden een geheel nieuwe categorie te bouwen tussen bier en frisdrank met Amstel Radler 0.0%. Door Amstel Radler 0.0% met humor aan typische non-alcoholmomenten te koppelen, verkoopt Amstel Radler 0.0% in 2014 maar liefst 15 miljoen glazen en verovert zij 4% van de Nederlandse huishoudens.’

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?