Interactieve documentaire 'Jheronimus Bosch, De tuin der lusten'

Bureau:Q42
Merk:NTR
Adverteerder:NTR
Jaar:2016
Branche:Media
Medium:Website
De interactieve docu Jheronimus Bosch, de Tuin der Lusten is een verdiepende ontdekking van Bosch’s drieluik. Het is een audiovisuele reis, waarin ​positioneel ​geluid, muziek, video en afbeeldingen bijdragen aan een verrijkte vertelling. Midas Dekkers geeft je in de tour informatie over de mysterieuze symboliek achter de vreemde wezens in Bosch's wereld (Engels: Redmond o'Hanlon). Je kunt ook vrij ontdekken. ​Op technisch vlak was een nieuwe motor nodig om de ultra hi­res plaat te ontsluiten. De interactieve docu Jheronimus Bosch, De tuin der lusten is een online avontuur. Het is een multimediale informatieve site waarin de bezoeker ​door digital storytelling​ meer leert over de mysterieuze symboliek en vreemde wezens in het werk van Bosch. De bezoeker kan door het speciaal ontwikkelde Micrio het schilderij tot in het diepste detail bekijken; dichterbij dan in een museum. De bezoeker wordt meegevoerd door Midas Dekkers, de muziek, de geluiden en de beelden door de Tuin der Lusten.

Credits

(Post) Productie:Fabrique [merken, design & interactie]
Concept:Pieter van Huystee, Ingrid Walschots
Copy:Pieter van Huystee
Interaction design:Nils Mengedoht, Ingrid Walschots
Web Developer:Marcel Duin, Tim Logtenberg, Michiel Post, Sily van Houdt
Account management:Ingrid Walschots
Regie:Pieter van Huystee
Producer:Pieter van Huystee
Muziek:Paul M. van Brugge

Doelstellingen

Een audiovisuele online reis naar het drieluik van Bosch, waarin ​positioneel ​geluid, muziek, video en afbeeldingen bijdragen aan een verrijkte vertelling.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?