Hou je adem in voor longonderzoek

Bureau:LEMZ
Merk:Longfonds
Adverteerder:Longfonds
Jaar:2016
Branche:Non profit & goede doelen
Medium:Mobile, Outdoor, Social media, Televisie, Website
Ronald de Boer, Giel Beelen, Annette Gerritsen en vele andere bekende - en onbekende - Nederlanders dagen vanaf 16 februari iedereen uit om zo lang mogelijk de adem in te houden voor een doorbraak in longonderzoek. En dat onderzoek is hard nodig, want elk jaar overlijden nu nog meer dan 6.000 mensen in ons land omdat hun longen niet meer werken. Met deze eerste activatie van Lemz wil het Longfonds mensen met gezonde longen laten ervaren hoe het voelt om naar adem te snakken en geld ophalen om baanbrekend onderzoek naar longreparatie te versnellen.

Credits

Interaction design:Superhero Cheesecake
Design:Lemz & Superhero Cheesecake
Web Developer:Superhero Cheesecake
Regisseur:Rob Lücker
D.O.P.:Lex Brand
Productie:Vanessa Janssen
Editor:Robin de Jong
Grading:De Grot
Animatie:Joris Blomjous
Casting:Mooi weer street casting
Geluid:Good Sounds, Big Orange
Illustratie:Sarah Goodreau
Media planner:Carat, Red Carpet

Doelstellingen

Op de actiepagina houjeademin.nl kan iedereen een filmpje opnemen waarin ze hun adem inhouden en direct zoveel mogelijk vrienden uitdagen om de tijd te verbeteren. Elke seconde dat de adem ingehouden wordt is 10 cent waard, deelnemers mogen het bedrag vrijblijvend doneren. Als Nederland samen 3 miljoen seconden de adem in heeft gehouden dan kan het benodigde bedrag van minimaal €300.000,- opgehaald worden die het onderzoek mogelijk maakt.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?