Herpositionering met zorg voor elkaar

Bureau:Nilsson
Merk:ADRZ
Adverteerder:ADRZ
Jaar:2018
Branche:Gezondheidszorg & medicijnen
Medium:Print
De centrale ligging en de brede medische functie geven het Adrz een cruciale rol. Daarom is er binnen de nieuwe positionering gekozen voor de benaming ‘medisch centrum’. Daarmee wordt eveneens getackeld dat bij ‘ziekenhuis’ vaak de link wordt gelegd met spoedeisende hulp, terwijl de dienstverlening van het Adrz zoveel breder is. Door medisch centrum toe te voegen aan de naam ontstaat er bovendien meer eenheid met de moederorganisatie van het Adrz, het Erasmus MC in Rotterdam. In de stijl wordt dit endorsement verder uitgediept. Het resultaat betreft een totaalconcept, dat zowel op strategisch als visueel gebied een vernieuwing geeft aan de identiteit van het Adrz. Het merkconcept richt zich op de kracht van het Adrz: de zorg, kwaliteit en samenwerking met specialisten en patiënten. Deze aspecten zijn ook terug te vinden in het nieuwe logo, en worden gesymboliseerd door de + en de / die aangeven dat zorgen voor elkaar altijd een kwestie is van en/en. Die verschillende elementen vormen samen een abstracte ‘A’. In het nieuwe logo wordt daardoor een knipoog gemaakt naar het oude logo van het Adrz.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis heeft de laatste jaren voor veel uitdagingen gestaan, op het vlak van zorg, financiën en externe beeldvorming. De zaken zijn op orde, en die positieve ontwikkelingen mogen ook uitgedragen worden. Dat vraagt om een herpositionering. Het Adrz vroeg Nilsson betekenis te geven aan de merkbelofte ‘zorg voor elkaar’, met als resultaat een strategisch en visueel merkconcept.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?