Heb ik hiv?

Bureau:diverse freelancers en bureaus
Merk:Man tot Man
Adverteerder:H-TEAM/Soa Aids Nederland
Jaar:2019
Branche:Gezondheidszorg & medicijnen
Medium:Social media, Video, Website
Drie 'levende advertenties': korte video's ontworpen voor Instagram Stories, plus aanvullend campagne materiaal, in Nederlands en Engels verwijzend naar de website Hebikhiv.nl. De campagne is met hulp van de community gemaakt. O.a. met een klankbordgroep die advies gaf en meebesliste over welke campagne werd doorontwikkeld. Hebikhiv.nl en de hierbij behorende campagne is een initiatief van het H-TEAM. Dit bestaat uit alle partijen die zich in Amsterdam met hiv-bestrijding bezig houden. Deze campagne is een landelijk vervolg op een Amsterdamse campagne uit 2015. Vanuit opdrachtgeverskant is er aan gewerkt door vertegenwoordigers van Soa Aids Nederland, GGD, Hiv Vereniging Nederland en Amsterdam UMC.

Credits

Video & beeld:Sounds Like Film
Muziek & Geluid:Sounds Like Film
Online:WeDigital
Web Developer:Nextgear
Creatie:Davide Cocchiara, Boris Schreurs, Mitch van Veldhoven
Strategie:Danilo Tesi
Regisseur:Donnya Zidan
Producer:Jorrit Gerritsen
D.O.P.:Bas Andries
Muziek:Sounds Like Film/Nando Eweg
Grading:MPC London
Copy:Arjan van Bijnen
Editor:Hugo de Kok / Sounds Like Film
Art:Klaas Wijnberg
Productie:Arjen Oosterbaan

Doelstellingen

Mannen die seks hebben met mannen bewust maken van de symptomen die meestal optreden tijdens een beginnende hiv-infectie. Wanneer zij deze symptomen bij zichzelf herkennen, kunnen zij de Symptomencheck doen op www.hebikhiv.nl. Via een wetenschappelijk vastgesteld algoritme berekent deze tool hoe waarschijnlijk het is dat iemand een acute hiv-infectie heeft. De gebruiker krijgt dan een verwijsbrief waarmee hij met voorrang een afspraak kan maken bij de GGD voor een hiv-test.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?