Heb ik hiv?
Bureau: | diverse freelancers en bureaus |
Merk: | Man tot Man |
Adverteerder: | H-TEAM/Soa Aids Nederland |
Jaar: | 2019 |
Branche: | Gezondheidszorg & medicijnen |
Medium: | Social media, Video, Website |
Drie 'levende advertenties': korte video's ontworpen voor Instagram Stories, plus aanvullend campagne materiaal, in Nederlands en Engels verwijzend naar de website Hebikhiv.nl. De campagne is met hulp van de community gemaakt. O.a. met een klankbordgroep die advies gaf en meebesliste over welke campagne werd doorontwikkeld.
Hebikhiv.nl en de hierbij behorende campagne is een initiatief van het H-TEAM. Dit bestaat uit alle partijen die zich in Amsterdam met hiv-bestrijding bezig houden. Deze campagne is een landelijk vervolg op een Amsterdamse campagne uit 2015. Vanuit opdrachtgeverskant is er aan gewerkt door vertegenwoordigers van Soa Aids Nederland, GGD, Hiv Vereniging Nederland en Amsterdam UMC.
Credits
Video & beeld: | Sounds Like Film |
Muziek & Geluid: | Sounds Like Film |
Online: | WeDigital |
Web Developer: | Nextgear |
Creatie: | Davide Cocchiara, Boris Schreurs, Mitch van Veldhoven |
Strategie: | Danilo Tesi |
Regisseur: | Donnya Zidan |
Producer: | Jorrit Gerritsen |
D.O.P.: | Bas Andries |
Muziek: | Sounds Like Film/Nando Eweg |
Grading: | MPC London |
Copy: | Arjan van Bijnen |
Editor: | Hugo de Kok / Sounds Like Film |
Art: | Klaas Wijnberg |
Productie: | Arjen Oosterbaan |
Doelstellingen
Mannen die seks hebben met mannen bewust maken van de symptomen die meestal optreden tijdens een beginnende hiv-infectie. Wanneer zij deze symptomen bij zichzelf herkennen, kunnen zij de Symptomencheck doen op www.hebikhiv.nl. Via een wetenschappelijk vastgesteld algoritme berekent deze tool hoe waarschijnlijk het is dat iemand een acute hiv-infectie heeft. De gebruiker krijgt dan een verwijsbrief waarmee hij met voorrang een afspraak kan maken bij de GGD voor een hiv-test.Advertentie
Gerelateerde campagnes
Campagne
Van gebiedsvisie naar merk met daadkracht: De Bulkenaar
Gemeente Roosendaal
Bureau: | gr8 agency |
Merk: | De Bulkenaar |
Jaar: | 2021 |
Branche: | Gezondheidszorg & medicijnen |
Medium: | E-mail, Social media, Video, Website, Event |
Campagne
Oplettanol - Een informatief middel tegen hoofd-halskanker verpakt als...
Patiëntenvereniging Hoofd-Hals
Bureau: | Publicis Groupe |
Merk: | Patiëntenvereniging Hoofd-Hals |
Jaar: | 2020 |
Branche: | Gezondheidszorg & medicijnen |
Medium: | Outdoor, POS, Video |
Campagne
Praten over onveiligheid mag
Stichting Arbeidsmarkt Gehandicaptenzorg (StAG)
Bureau: | O2 Communicatie |
Merk: | Stichting Arbeidsmarkt Gehandicaptenzorg (StAG) |
Jaar: | 2018 |
Branche: | Gezondheidszorg & medicijnen |
Medium: | Animatie, Print, Social media, Website |