GEEF KLEUR AAN DE ZORG

Bureau:effectgroep
Merk:Amstelring
Adverteerder:Amstelring
Jaar:2019
Branche:Gezondheidszorg & medicijnen
Medium:Freecards, Online display, Outdoor
EEN EIGEN IDENTITEIT
Een mooie sessie met een grote groep zorgmedewerkers gaf ons inzicht in het unieke, onderscheidende karakter van Amstelring. Daarnaast keken we ook naar de concullega’s en verdiepten we ons in de persona’s. Amstelring heeft maar liefst 23 huizen met elk hun eigen identiteit, hun couleur locale zoals zij dat zelf mooi omschrijven. Daar zit het hem in, vonden wij.

OP DE BARRICADE
De campagne slogan was geboren: ’Geef ook kleur aan de zorg’. Een opvallende activerende trigger die ondersteund wordt door krachtige beelden van echte zorgmedewerkers van Amstelring en ouderen. Omgeven door kleurrijke rook en een bijpassende achtergrond. Kracht, trots en passie is wat ze stuk voor stuk uitstralen. Er zijn meerdere beelden ontwikkeld, passend bij de individuele identiteit van de huizen, maar duidelijk herkenbaar binnen dezelfde campagne. Een ander geluid in de war on talent met frisse, gestileerde beelden die kracht en passie uitstralen. Verschillende persona’s en verschillende kleuren en copy worden gecombineerd om de juiste ‘match’ te realiseren.

Credits

Advies & Concept:effectgroep
(Post) Productie:effectgroep

Doelstellingen

Zorginstelling Amstelring bestaat uit meer dan 3000 gedreven, gepassioneerde medewerkers. Dag in dag uit zorgen zij met liefde en aandacht voor de cliënten, die verspreid over 23 verschillende huizen in de omgeving van Amsterdam wonen. Maar even groot als de liefde, is het tekort aan geschikt personeel. Om dit roer om te gooien was er behoefte aan een wervende arbeidsmarktcampagne die de personeelstekorten terugdringt. Enerzijds door nieuw personeel aan te trekken, maar evengoed door de tevredenheid onder huidig personeel te vergroten.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?