First World Problem Pills

Bureau:SUE Amsterdam
Merk:Aidsfonds
Adverteerder:Aidsfonds
Jaar:2015
Branche:Non profit & goede doelen
Medium:Social media, Website, On pack, Event
Aids en HIV staan niet meer zo prominent op onze radar, maar het probleem was nog nooit zo groot. Daarom vroeg het Aids Fonds aan SUE om samen op zoek te gaan naar de meest impactvolle manier om fondsen te werven voor haar acties: zoveel mogelijk hiv-patiënten van levensreddende middelen voorzien. Onze uitdaging: Hoe krijgen we een publiek geactiveerd voor een thema waar ze niet meteen een connectie bij hebben? En hoe zet je ze aan tot doneren? First World Problem Pills zijn de oplossing voor al jouw luxeproblemen. Ze zijn 100% pepermunt, 100% placebo, maar 100% effectief. De opbrengst van de FWPP gaan voor 100% naar de inspanningen van het Aids Fonds in de strijd tegen hiv. Je koopt dus medicijnen voor medicijnen. De First World Problem Pills zijn 2 weken lang verkocht in een pop-up store in de Haarlemmerstraat (Amsterdam) en zijn nog steeds te koop op het hoofdkantoor van het Aids Fonds en de webshop firstworldproblempills.com

Credits

(Post) Productie:Dog & Pony
Concept:Astrid Groenewegen, Tessa Ruggle, Lilian Radovac
Art:Desmond Gerritse, Vincent ten Have
Copy:Tessa Ruggle, Astrid Groenewegen, Lilian Radovac
Interaction design:Jorn Craeghs, Niek Stevens, Stefano Buik
Account management:Caren van Rooijen, Nadine Park

Doelstellingen

fondsen werven voor acties: zoveel mogelijk hiv-patiënten van levensreddende middelen voorzien. De uitdaging: Hoe krijgen we een publiek geactiveerd voor een thema waar ze niet meteen een connectie bij hebben? En hoe zet je ze aan tot doneren?

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?