De ontdekking van Mondriaan

Bureau:MCR. Reclamebureau.
Merk:Mondriaan tentoonstelling
Adverteerder:Gemeentemuseum Den Haag
Jaar:2017
Branche:Kunst & cultuur
Medium:Radio, Televisie
In het jaar van De Stijl is er uiteraard één kunstenaar die niet mag ontbreken. Een Nederlandse schilder die in binnen- en buitenland in één adem genoemd wordt met Rembrandt en Van Gogh. Een grootmeester in zijn tijd: Piet Mondriaan. Waar iedereen hem echter kent van zijn vlakken blijkt de Amersfoortse schilder een veel veelzijdiger artiest. Wat ooit begon met het schilderen van landschappen en (zelf)portretten resulteerde uiteindelijk in de wereldberoemde Victory Boogy Woogy. Tussentijds ontdekte Mondriaan tal van stijlen én de wereld. De ontdekkingen van Mondriaan zijn nu te zien in Gemeentemuseum Den Haag. In opdracht van dit museum bracht MCR het leven van Mondriaan in beeld. Een triggerende commercial waarin Piet Mondriaan himself, ingesproken door niemand minder dan Gijs Scholten van Aschat, de kijkers meevoert langs Amsterdam, Parijs, Londen en New York. Een ontdekkingsreis door het landschap van zijn uiteenlopende werk. Mondriaan praat en de kijker ontdekt. Onder meer dat het Gemeentemuseum Den Haag de beste plek ter wereld is om deze veelzijdige kunstenaar te eren én te ontdekken. Komt dat zien.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Primair: Bezoek genereren voor de tentoonstelling De ontdekking van Mondriaan Secundair: Naamsbekendheid Gemeentemuseum

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?