Dance for Health

Bureau:BRAND The Urban Agency
Merk:Dance for Health
Adverteerder:Dance for Health
Jaar:2015
Branche:Non profit & goede doelen
Medium:DM, Social media, Event
Voor Dance for Health, een organisatie die zich inzet om met dans de kwaliteit van leven van mensen met Parkinson te verbeteren, ontwikkelde BRAND The Urban Agency een campagne gebaseerd op crowdsourcing. Het doel: meer Parkinsonpatiënten en mensen uit de zorg kennis laten maken met de kracht van dans en meer begrip voor de ziekte kweken bij een breder publiek. BRAND The Urban Agency ontwikkelde de campagne ‘Mag ik deze dans van u?’ Crowdsourcing was de basis van deze campagne. In een promotiefilm werden wereldwijd mensen opgeroepen om een eigen dansfilmpje in te sturen. Van de ingezonden video’s werd een virtuele dansvoorstelling gecompileerd. Deze ging tijdens Wereld Parkinson Dag in première en reisde daarna verder de wereld over. In 2015 bekroonden de VPRA en vakblad Communicatie het concept voor deze campagne met de Dutch PR MVO-Award voor het beste en vernieuwende PR-idee voor een maatschappelijk initiatief.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Meer Parkinsonpatiënten en mensen uit de zorg kennis laten maken met de kracht van dans en meer begrip voor de ziekte kweken bij een breder publiek.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?