Chocomel letters, ‘Wie zoet is krijgt Letters’

Bureau:DDB & Tribal Amsterdam
Merk:Chocomel
Adverteerder:FrieslandCampina
Jaar:2014
Branche:FMCG
Medium:POS, Social media
Chocomel is onlosmakelijk verbonden met de Sinterklaasperiode. Bij pakjesavond hoort een kop warme Chocomel. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat Chocomel ook in de periode voorafgaand aan pakjesavond relevant wordt? De link met de traditionele chocoladeletter was snel gemaakt. De chocoladeletter is niet weg te denken als schoencadeau, dus heel erg relevant in de weken voor Sinterklaas. Waarom niet de chocoladebeleving van Chocomel gebruiken en de traditionele letter in een nieuw jasje te steken? Met Chocomel Letters claimt Chocomel naast het consumptiemoment nu ook het schoenzetmoment. En wel door vrijwel het hele alfabet in chocoladeletters te printen op de literpakken Chocomel Vol. Hiermee verandert elk pak in een persoonlijk Sinterklaascadeau. Voor de awareness van de Chocomel Letters werd een combinatie van social media, PR en de winkelvloer ingezet, startend op de dag van de intocht van Sinterklaas en met opbouw naar 5 december. Daarnaast is de consument er zelf enthousiast mee aan de slag gegaan: van grappen in het schap tot aankondiging zwangerschap tot ultieme Sinterklaascadeau.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Door de Chocomel literpakken tijdens Sinterklaas om te turnen tot de unieke Chocomel Letters is met minimaal budget een mooi resultaat behaald van + 14% volumegroei. Het belangrijkste communicatiemiddel binnen de campagne was simpelweg de verpakking. Deze stond centraal in alle uitingen en had een enorme schapimpact.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?