Campagne vernieuwde MijnKPN

Bureau:Qontent Matters
Merk:KPN
Adverteerder:KPN
Jaar:2018
Branche:Telecom
Medium:Video, Website, Event
Een campagne voor zowel klanten als personeel vraagt om twee gerichte strategieën. We wilden bij het personeel inspelen op de tijdsbesparing en handige functionaliteiten van de app. Daarom bedachten we voor voor de interne campagne het thema ‘Minuutje voor MijnKPN’. Voor KPN-klanten wilden we awareness creëren via PR. We schakelden eerst het Tweakers-testpanel in om zo te kunnen bewijzen dat de kwaliteit van de app erop vooruit was gegaan. Daar zit de kennis, kunde en passie die perfect van pas komt om de nieuwe app goed te testen. Vervolgens introduceerde we een PR-campagne om de nieuwe app op meerdere momenten te herintroduceren. Via vlogs en blogs betrokken we KPN-medewerkers wekelijks in een ‘Minuutje voor MijnKPN’ bij de ontwikkeling van de nieuwe app. Dit vulden we aan met gamification activaties op kantoor, waarmee medewerkers zelf de app konden ontdekken. Dit motiveerde de service-medewerkers van KPN om de app nog vaker aan te prijzen aan klanten. Om de MijnKPN app ook onder winkelpersoneel onder de aandacht te brengen, ontwikkelden we speciale NFC-tags waarmee ze de MijnKPN app direct kunnen installeren op telefoons die zij verkopen aan klanten.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Introduceer de nieuwe MijnKPN app bij KPN-klanten en -personeel middels een effectieve campagne.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?