Budget Bejaardenhuis

Bureau:TBWA\NEBOKO
Merk:Delta Lloyd
Adverteerder:Delta Lloyd
Jaar:2013
Branche:Banken & verzekeraars
Zodra het woord 'pensioen' valt, luisteren mensen niet meer. Daarom haalden we een mogelijk schrikbeeld van later naar nu. Het Budget Bejaardenhuis: een oude gevangenis omgebouwd tot bejaardenhuis, waar bejaarden zo kosten-efficient mogelijk bewaard worden. Met topondernemer Aad Ouborg als zogenaamde investeerder lanceerden we het Budget Bejaardenhuis als een echt bouwplan. Er ontstond snel veel commotie rondom het plan. Na twee dagen werd in de uitz'nding van RTL Late Night de werkelijke reden van het plan uit de doeken gedaan. Zo hebben we in twee dagen tijd zo'n 2,1 miljoen euro aan pr-waarde behaald. En hebben we heel veel mensen laten nadenken over iets waar ze normaal nooit over na zouden denken: hun pensioen.

Credits

Account Management:Marianne Herweijer, Christian van der Ven
Art:Rogier Verbeek
Copy:Matthijs Schoo
Strategie:Kees Kalk

Doelstellingen

Pensioenverzekeraar Delta Lloyd wil er voor zorgen dat heel Nederland op tijd nadenkt over het pensioen.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?