Autodrop Social Sampling

Bureau:Friendgift - Social Sampling
Merk:Autodrop
Adverteerder:Concorp Brands BV
Jaar:2016
Branche:FMCG
Medium:Social media
Op 18 januari 2016 werden consumenten geactiveerd om in het kader van Blue Monday hun Facebookvrienden op te vrolijken door hen te verrassen met een gratis samplezakje Autodrop Bosvruchtrode Cadillacs. Deelnemers van de Social Sampling-actie gingen naar de Autodrop-branded actiepagina, logden in met hun Facebook-account om een vriend te selecteren en schreven een persoonlijk bericht die samen met de coupon op de Facebook-wall van de vriend werd geplaatst. Dit bericht bevatte een branded-afbeelding van Autodrop, welke niet alleen zichtbaar was voor de zender en ontvanger van de sample, maar óók voor hun vrienden via de newsfeed. Het resultaat: brand awareness binnen vriendenkringen op Facebook en daadwerkelijke trial, gegenereerd door de consument zelf die als merkambassadeur voor Autodrop aan de slag is gegaan.

Credits

Account management:Emiel Reinhardt
Project management:Teis Elferink
Creatie:Teis Elferink

Doelstellingen

Trial, (online) bereik en exposure onder de voor Autodrop relevante doelgroep.

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?