Autodrop Social Sampling
Bureau: | Friendgift - Social Sampling |
Merk: | Autodrop |
Adverteerder: | Concorp Brands BV |
Jaar: | 2016 |
Branche: | FMCG |
Medium: | Social media |
Op 18 januari 2016 werden consumenten geactiveerd om in het kader van Blue Monday hun Facebookvrienden op te vrolijken door hen te verrassen met een gratis samplezakje Autodrop Bosvruchtrode Cadillacs.
Deelnemers van de Social Sampling-actie gingen naar de Autodrop-branded actiepagina, logden in met hun Facebook-account om een vriend te selecteren en schreven een persoonlijk bericht die samen met de coupon op de Facebook-wall van de vriend werd geplaatst. Dit bericht bevatte een branded-afbeelding van Autodrop, welke niet alleen zichtbaar was voor de zender en ontvanger van de sample, maar óók voor hun vrienden via de newsfeed.
Het resultaat: brand awareness binnen vriendenkringen op Facebook en daadwerkelijke trial, gegenereerd door de consument zelf die als merkambassadeur voor Autodrop aan de slag is gegaan.
Credits
Account management: | Emiel Reinhardt |
Project management: | Teis Elferink |
Creatie: | Teis Elferink |
Doelstellingen
Trial, (online) bereik en exposure onder de voor Autodrop relevante doelgroep.Advertentie
Gerelateerde campagnes
Campagne
Complete multi-channel aanpak voor John West
John West
Bureau: | gr8 agency |
Merk: | John West |
Jaar: | 2020 |
Branche: | FMCG |
Medium: | E-mail, Social media, Televisie, Video, Website |
Campagne
Smaakexplosie
Dekker Pepper
Bureau: | Beerquay |
Merk: | Dekker Pepper |
Jaar: | 2020 |
Branche: | FMCG |
Medium: | Online display, Search ads, Social media |
Campagne
Smaakt - Eat Clean
Maan Concept & Creatie
Bureau: | GIG creative film production |
Merk: | Smaakt |
Jaar: | 2019 |
Branche: | FMCG |
Medium: | Bioscoop, DM, Online display, Outdoor, Social media |