Albert Heijn Messenger

Bureau:Yourzine B.V.
Merk:Albert Heijn
Adverteerder:Albert Heijn
Jaar:2017
Branche:Retail
Medium:E-mail, Mobile, Social media
Albert Heijn ontdekte dat klanten vaak hun persoonlijke aanbiedingen vergeten wanneer zij in de winkel zijn. Om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt en er zoveel mogelijk klanten de aanbiedingen bij de hand hebben als ze in de winkel staan, startte Yourzine samen met Albert Heijn een pilot met Facebook Messenger. De pilot bestaat uit de volgende aanpak: de klant met een geactiveerde Bonuskaart ontvangt een e-mail waarin zij worden uitgenodigd voor de test. Vervolgens wordt er via een landingspagina een koppeling gemaakt tussen het Facebook-account en de Bonuskaart van de klant. Er volgt een pushbericht in Facebook Messenger, waarin de deelname nogmaals bevestigd moet worden. Vanaf dat moment kan de klant door ‘Wat is mijn bonus?’ in Facebook Messenger te tikken zijn/haar Persoonlijke Bonusaanbiedingen inzien. Het doel van de campagne is klanten via een kanaal naar keuze van de geldende aanbiedingen te voorzien. Verder wil Albert Heijn met deze pilot kijken of de toevoeging van Facebook Messenger door klanten gewaardeerd en gebruikt wordt.

Credits

Op dit moment zijn de credits van deze campagne nog niet bekend. Weet jij meer over de credits van deze campagne, dan kun je deze eenvoudig toevoegen.

Doelstellingen

Hoe kunnen we de participatie en redemptie van Persoonlijke Bonusaanbiedingen verhogen?

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?