‘Mijn leven is geen leuk kinderboek’

Bureau:The Gardeners
Merk:Het vergeten kind
Adverteerder:Stichting Het Vergeten Kind
Jaar:2020
Branche:Non profit & goede doelen
Medium:Animatie, Bioscoop, Outdoor, Print, Radio, Televisie
Een kinderleven hoort zorgeloos en vrolijk te zijn, als een verhaal dat je verwacht in een vrolijk kinderboek. Helaas is dit in de realiteit niet altijd het geval. Veel kinderen in Nederland hebben het moeilijk thuis en worden noodgedwongen uit huis geplaatst. Voor deze kinderen is het leven geen leuk kinderboek. Hun verhaal is schrijnend. Dit contrast is het uitgangspunt geweest voor de geïntegreerde campagne van dit jaar. Zo zien we in de tv-commercial een pop-up kinderboek, waarin het verhaal van Bas in rijmvorm verteld wordt en horen we in een driedelige podcastserie ‘Mijn leven is geen leuk kinderboek’ de verhalen van kwetsbare kinderen zelf. In de podcasts gaan actrice Angela Schijf, Tweede Kamerlid Attje Kuiken en muzikant Glen Faria in gesprek met ervaringsdeskundigen en leden van de jongerenraad van Het Vergeten Kind: Danisha, Daan en Annemara. Zij vertellen open hoe het is om op te groeien in een jeugdzorgsysteem waarin hulpverleners constant wisselen.

Credits

Muziek & Geluid:MassiveMusic, Bart Janssen (Wooloo Music)
(Post) Productie:Artbox Amsterdam
Creatie:Nikki de la Rambelje
Strategie:Tom Kniesmeijer
Account management:Stephanie van der Klift, Nadine Marcar
PR:Xanne Liebregts, Lisa van Eck
Regie:Manuel Ferrari
Producer:Geert Jansen
Animatie:Michiel Krop
Online editor:Julien Kraakman
Muziek:Bart Janssen (Wooloo Music)
Design:Sonal Jadhav, Michiel Krop

Doelstellingen

Primair: agenderen van de problematiek bij het Nederlandse publiek en de politiek Secundair: leadswerving/donateurswerving

Advertentie

Mist u informatie of staan er onvolkomenheden op deze pagina?