Abonneren op feed Campagnes
Bijgewerkt: 31 min 12 sec geleden

Dit is de nieuwe Triodos-commercial: 'Beleggen voor mensen'

2 uur 52 min geleden
Introtekst: Wat groeit en wat niet? Dat wordt volgens de bank steeds meer bepaald door robots. Triodos wil aandacht voor bewust beleggen.Body: 

Triodos Bank opent in zijn nieuwe campagne de jacht op algoritmen en indextrackers. De oproep die de bank doet, is om zelf de koers te bepalen, in plaats van een algoritme of index te volgen. De campagne ‘Beleggen voor mensen’ is een oproep om bewust te beleggen.

Ondoorzichtig
De rationale achter de campagne wordt verteld door Dawn-strateeg Maarten Nefkens: 'Terwijl het weer business as usual wordt nu het economisch beter gaat, wil Triodos Bank een duidelijk statement maken. De financiële wereld wordt steeds ondoorzichtiger en abstracter. Terwijl je met beleggen juist bij uitstek richting aan je geld kunt geven en echte, reële waarde kunt creëren.'

Robot-onvriendelijk
Als onderdeel van de campagne, werd een online platform ontwikkeld, dat Triodos Bank als 'meest robot-onvriendelijke website' bestempelt: beleggenvoormensen.nl. Triodos: 'Met een CAPTCHA-test die het zekere voor het onzekere neemt – en bezoekers meteen duidelijk maakt wat het verschil tussen bots en mensen is.'

Los van de commercial en de website, bestaat de campagne uit content die komende maanden aandacht vragen voor ‘Beleggen voor mensen’ en de fondsen van Triodos Bank.

 

Credits
Client: Triodos bank
Strategy, ideation & production: Dawn Amsterdam
Regie/Edit: Bram Schouw (Bonkers) x Rogier van der Zwaag x Ward Graumans (Dawn)
Online: Crabsalad
Music & Sounddesign: Soundcircus

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategieTags: Triodos BankDawnBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Amnesty International bestaat 70 jaar en viert dit met een film

4 uur 26 min geleden
Introtekst: De Simple Minds-cover in de video is van de Nederlandse band St. Solaire (MassiveMusic).Body: 

Internationaal muziekbureau MassiveMusic werkt samen met Amnesty International in een video ter ere van het 70-jarige bestaan en de verdiensten van de mensenrechtenbeweging

Het nummer See the Lights is een Simple Minds-cover door de Nederlandse band St. Solaire. Het nummer werd uit duizenden tracks verkozen, waarbij MassiveTalent, de artiestenafdeling van MassiveMusic, samenwerkte met productiemaatschappij Eallin.

Amnesty International lanceert de video vandaag wereldwijd.

 

Credits:

Creative Agency: Eallin

Agency Producer: Sahil Ahuja

Creatives: Ewan Harvey & George Walters

Production Company: Eallin

Producer: Adam Filus

Executive Producer: Ben Leyland & Lukas Skalnik

Music Supervision: MassiveMusic / MassiveTalent

Artist: St. Solaire

Channel: Creatie & CampagnesTags: Amnesty InternationalMassive MusicBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Duurzaamheid

KFC lanceert merchandise speciaal voor de feestdagen

9 uur 11 min geleden
Introtekst: Webshop staat vol met kerst gerelateerde producten. Body: 

KFC komt met een hele lijn aan producten speciaal voor de feestdagen die voor de deur staan. Nadat de fastfoodketen eerder al kerstboomversiering in de vorm van gefrituurde kip op de markt bracht, is de webshop nu nog rijker gevuld met kerstproducten.

Via de website van KFC Limited kunnen liefhebbers T-shirts, petjes, oorbellen, stickers, inpakpapier, kussens en nog veel meer aanschaffen. Op de merchandise komen verschillende uitingen van KFC naar voren, zoals het gezicht van oprichter Colonel Sanders, gefrituurde kip en het motto ‘it’s finger linkin’good’. De producten worden in de webshop aangeboden voor prijzen tussen de $4 en $32.

Channel: Creatie & CampagnesProduct & DesignTags: KfcBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Kinderen betuigen steun aan leraren in zelfgemaakte tv-commercial

di, 12/12/2017 - 20:51
Introtekst: Op de dag dat de leraren van het basisonderwijs opnieuw het werk neerlegden, maakten veertien kinderen een campagne.Body: 

Deze reclamespot is vanavond te zien geweest in een Ster-blok. De kinderen (8-12 jaar) willen hiermee laten zien hoe belangrijk ze hun meesters en juffen vinden. Ze hopen dat de mensen in Den Haag voor meer geld en minder werkdruk gaan zorgen.

In minder dan een paar uur tijd werd de tv-spot bedacht, opgenomen en gemonteerd. 

Dat gebeurde op initiatief van BeyenMeyer. Het bureau riep vorige week jonge reclametalentjes op een commercial te maken op dag van de lerarenstaking.

Hieronder het resultaat

 

 

leraren staking 12 december 2017 from BeyenMeyer on Vimeo.

Channel: Creatie & CampagnesTags: BeyenmeyerreclametalentjesBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Campagne roept ouders op met hun kinderen in gesprek te gaan over sexting

di, 12/12/2017 - 15:27
Introtekst: Social media reclamebureau Hammerfest is verantwoordelijk voor de campagne.Body: 

De campagne 'Het Gesprek', een initiatief van voorlichtingsbureau Qpido en de Gemeente Amsterdam, richt zich tegen ‘sexting’, ofwel het (ongevraagd) delen van  van seksueel getint beeldmateriaal zoals naaktfoto’s.

Kinderen realiseren zich vaak niet wat de impact van sexting is. Vooral jongeren zijn kwetsbaar. Sociale uitsluiting en psychische problemen zijn het gevolg en soms zelfs zelfmoord.

Door hierover het gesprek aan te gaan, kunnen problemenworden voorkomen. Met name de kinderen van wie de beelden doorgestuurd worden, blijken psychologische begeleiding nodig te hebben.

Ouders of opvoeders kunnen dit soort negatieve gevolgen voorkomen door het gesprek aan te gaan met kinderen. De campagne Het Gesprek geeft ouders informatie over de populaire apps voor kinderen en jongeren, mogelijke risico’s en praktische tips om het gesprek aan te gaan. De campagne wordt verspreid op Facebook, met een postercampagne en in voorlichtingen van Qpido. 

Credits
Opdrachtgever: Qpido & Gemeente Amsterdam
Creatie: Guy Lokhoff & Lisanne van Schie
Account: Baba Touré
Design: Tjerk Zumpolle
Web development en design: LamaLama 
Klant: Fleur Stegers (Gemeente Amsterdam), Wietske Mous (Qpido), Petra Hoeve (Qpido)
Videoproductie: Vigics 
Regie: Dwight Groot
D.O.P: Daan Bukman
Producers: Sophie Victorine, Julian Pattinama

Klik hier voor de video: https://vimeo.com/246264176 
Klik hier voor beeldmateriaal: https://we.tl/3O1vnmAFR9

Channel: Creatie & CampagnesBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Campagne roept ouders op met hun kinderen in gesprek te gaan over sexting

di, 12/12/2017 - 15:19
Introtekst: Social media reclamebureau Hammerfest is verantwoordelijk voor de campagne.Body: 

De campagne 'Het Gesprek', een initiatief van voorlichtingsbureau Qpido en de Gemeente Amsterdam, richt zich tegen ‘sexting’, ofwel het (ongevraagd) delen van  van seksueel getint beeldmateriaal zoals naaktfoto’s.

Kinderen realiseren zich vaak niet wat de impact van sexting is. Vooral jongeren zijn kwetsbaar. Sociale uitsluiting en psychische problemen zijn het gevolg en soms zelfs zelfmoord.

Door hierover het gesprek aan te gaan, kunnen problemenworden voorkomen. Met name de kinderen van wie de beelden doorgestuurd worden, blijken psychologische begeleiding nodig te hebben.

Ouders of opvoeders kunnen dit soort negatieve gevolgen voorkomen door het gesprek aan te gaan met kinderen. De campagne Het Gesprek geeft ouders informatie over de populaire apps voor kinderen en jongeren, mogelijke risico’s en praktische tips om het gesprek aan te gaan. De campagne wordt verspreid op Facebook, met een postercampagne en in voorlichtingen van Qpido. 

Credits
Opdrachtgever: Qpido & Gemeente Amsterdam
Creatie: Guy Lokhoff & Lisanne van Schie
Account: Baba Touré
Design: Tjerk Zumpolle
Web development en design: LamaLama 
Klant: Fleur Stegers (Gemeente Amsterdam), Wietske Mous (Qpido), Petra Hoeve (Qpido)
Videoproductie: Vigics 
Regie: Dwight Groot
D.O.P: Daan Bukman
Producers: Sophie Victorine, Julian Pattinama

Klik hier voor de video: https://vimeo.com/246264176 
Klik hier voor beeldmateriaal: https://we.tl/3O1vnmAFR9

Channel: Creatie & CampagnesBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Coca-Cola presenteert korte kerstromcom in de bioscoop

di, 12/12/2017 - 12:29
Introtekst: Nieuwe verpakking en Facebook-filters zijn ook onderdeel van de campagne.Body: 

In de decembermaand wil de frisdrankgigant als vanzelfsprekend weer uitpakken met een opvallende campagne. Coca-Cola komt nu met een speciale kerstverpakking voor Original Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar en Coca-Cola Light. Flesjes en blikjes zijn bedrukt met dertig verschillende boodschappen die voor een bedankje staan.

De campagne bestaat verder uit een korte film met de naam ‘A Magic Thank You’. De regie voor deze film was in handen van de Oscar-genomineerde regisseur Theodore Melfi en het bureau Pereira & O’Dell uit San Francisco is verantwoordelijk voor de creatie.

Deze campagnefilm zal wereldwijd in bioscopen te zien zijn en zal ook worden uitgerold via digitale en social platformen. Daarnaast zijn er op Facebook speciale fotofilters uitgebracht. Hiermee is Coca-Cola een van de eerste wereldwijde merken dat samenwerkt met Facebook voor dit type uitingen.

In de film is een hoofdrol weggelegd voor Scott, een jongen die in het winkelcentrum werkt verkleed als kerstelf. Hij probeert indruk te maken op een meisje door te vertellen dat hij een ontzettend grote kerstboom heeft. Scott loog alleen over de kerstboom. Er is namelijk helemaal geen kerstboom, maar met wat hulp van de kerstman krijgt de hoofdpersoon het toch voor elkaar.

 

Channel: Creatie & CampagnesPR & Reputatie Tags: Coca-ColaBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Luister met Radio Garden naar het geluid van de wereld

di, 12/12/2017 - 12:20
Introtekst: Digital Design Case: Een wereldkaart vol radiostationsBody: 

Op verzoek van Beeld & Geluid ontwikkelde Jonathan Puckey (Studio Puckey) in samenwerking met Moniker het radioplatform Radio Garden. Dit is een website waarop je radiostations uit de hele wereld kunt vinden èn beluisteren.

Op een wereldkaart kun je zien waar de zenders zijn gevestigd en selecteren doe je zeer visueel, namelijk door de kaart te draaien en de pointer op een van de lichtgroene stipjes te plaatsen.

In één jaar tijd werd deze website door meer dan 80 miljoen mensen bezocht. Elke dag melden zich tussen de 30 en 60 radiostations die toegevoegd willen worden.

Geef zelf een draai aan de wereldbol en luister naar het geluid van de wereld: http://radio.garden

Credits
Concept & Productie: Jonathan Puckey (Studio Puckey) ism Moniker
Technology: Studio Puckey
Design: Studio Puckey ism Phillip Bührer

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.



 

Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie.

Channel: Creatie & CampagnesTags: Dutch Digital DesignStudio MonikerBlikvanger: Betaald: Topic: Design

Nationale-Nederlanden geeft digitale reclameborden weg met kerst

ma, 12/11/2017 - 16:21
Introtekst: De financiële dienstverlener maakt het mogelijk om iemand te verrassen met een kerstboodschap op straat.Body: 

Met de actie ‘Jouw persoonlijke kerstboodschap’ geeft financieel dienstverlener Nationale-Nederlanden kerstboodschappen weg op digitale reclameborden. Via www.eennederlanderzoalsjij.nl kan iedereen een persoonlijke kerstboodschap achterlaten door de zin ‘Er is maar één Nederlander zoals… ‘ verder in te vullen.

De kerstboodschap wordt tussen 18 t/m 26 december geplaatst op alle digitale schermen in een stad naar keuze.

De activatie sluit aan op de campagne ‘Er is maar één Nederlander zoals jij’, die ook is ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam. Met de merkcampagne wil Nationale-Nederlanden uitdragen dat het al 150 jaar vertrouwd is met Nederland en alle verschillende Nederlanders die er wonen.

CREDITS
Reclamebureau J. Walter Thompson Amsterdam
Mediabureau Mindshare
Animatie en technische realisatie Blue Mango Interactive
Digitale schermen JCDecaux, Exterion Media, Ngage

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: Nationale-NederlandenNnJ Walter ThompsonJwtOutdoorBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: DoelgroepenMediabestedingenReputatiemanagement

Viral van de week: Kerst ontaardt in keiharde supermarkt fight bij onze oosterburen

ma, 12/11/2017 - 15:40
Introtekst: Lidl deelt sneer uit naar concurrent Edeka Body: 

Onlangs we hier al over . De commercial speelt zich af in een toekomstige wereld waarin kunstmatige intelligentie de controle heeft overgenomen. Mensen leven teruggetrokken in de bossen en de robots beheersen de steden. Kerst speelt geen rol meer in het leven. Totdat één van van de robots een oude kerstfilm ontdekt en op zoek gaat naar dat waar het kerstfeest om draait: liefde. Payoff: zonder liefde is er geen kerstfeest. 

Een mooi verhaal natuurlijk. Maar nu komt concurrent Lidl met een parodie. Ook hierin spelen robots de hoofdrol, alleen dit keer van papier marché. Voor wie de boodschap nog niet heeft begrepen, geeft Lidl toelichting op sociale media: "Het is waar, zonder liefde is er geen feest. Maar wie zegt dat het duur moet zijn? Wij denken dat je mensen ook gelukkig kunt maken met een klein budget". Oftewel, die warme kerscommercial van Edeka is een staaltje geldsmijterij dat ten koste gaat van de consument!

   

, gespecialiseerd in het bedenken, produceren en seeden van (branded & non-branded) video's, kiest wekelijks de viral van de week.

 

Channel: Creatie & CampagnesPR & Reputatie Blikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Lidl laat Facebookers zelf korting bepalen

ma, 12/11/2017 - 11:51
Introtekst: Het merk Delicieux bestaat tien jaar en dat is voor de retailer reden voor een feestje.Body: 

Luxe merk Delicieux bestaat tien jaar en daarom organiseert Lidl Nederland twee keer ‘een kortingsfeestje’ op Facebook.

11 en 18 december wordt er een Facebook live-event gelanceerd, waarbij consumenten zelf de hoogte van de korting bepalen op Delicieux-producten.

Twee producten uit het Delicieux-kerstassortiment (appel-notenslof en kerstboom breekbrood) worden tijdens de liveshows in de spotlights gezet. Het aantal likes en shares van de Facebookfans bepaalt de hoogte van de korting - de dag na de liveshows - in alle Lidl-filialen van Nederland.

Om er extra schwung aan te geven speelt coverband Mike’s Pianoshow live muziek en requests. Kijkers kunnen in de 'comments' hun favoriete nummer aanvragen.

Bureau Dorst & Lesser is verantwoordelijk voor het concept en de productie.

Channel: Creatie & CampagnesAdvertisingTags: LidlBlikvanger: Betaald: Topic: RetailSubtopic: MerkenProduct

Unicef en rapper Akwasi roepen op om dekens te doneren

ma, 12/11/2017 - 11:41
Introtekst: De wintercampagne heet 'meer dan een deken'.Body: 

In de nieuwe campagne van Unicef (bureau: Boomerang Agency) roept de hulporganisatie op om Syrische kinderne te helpen met dekens. Wie doneert, geeft een deken aan de kinderen.

'Een deken is meer dan warmte'
De tv-commercial is ingesproken door rapper Akwasi. Rico de Lange, creative director Boomerang Agency, legt uit wat de boodschap is: ‘Voor ons is de warmte en geborgenheid die een deken geeft heel vanzelfsprekend. Voor Syrische kinderen is een deken veel meer van dat. Door dat contrast uit te vergroten, vragen we mensen stil te staan bij het lot van deze kwetsbare kinderen.’

Boomerang Agency is verantwoordelijk voor het concept en de doorvertaling naar media waaronder televisie, radio en social media.

Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Angela Baas, Martine Dekker
Concept: Robbert Maruanaija, Rico de Lange, Marco van Houwelingen, Ashleigh Brennan
Strategie: Ronald de Vreede, Lara Mikocki
Regie: Eldin Fetahovic, Robbert Maruanaija
Executive producer: Fikret Fetahovic
Camera: Bart Hol, Olaf van Dam
Gaffer: Paul Roelofse
Best-boy: Age van der Kuip, Michiel Kingma
Styling: Fleur van Ledden Hulsebosch
Visagie: Michela di Simone
Producer: Milou van den Bosch
Editors: Shebanjah Klaasen, Merel van der Putten, Steven Kuijs
Sound Post: Soundsright
Account Manager: Milo Duyff

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: UnicefBoomerangboomerang agencySyriëBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Publieke communicatie

Strategen: ‘Jumbo is winnaar kerstcommercials’

vr, 12/08/2017 - 16:11
Introtekst: De reacties op de kerst-tvc’s van de supermarkten zijn uitermate positief. Maar er zijn nog wel een paar noten te kraken.Body: 

Deze week maakte Nederland kennis met de kerstcommercials van Plus, Albert Heijn en Jumbo. Een opvallend emotioneel kersttrio, waaruit we op lijken te moeten maken dat John Lewis nu ook voet zet op Nederlandse grond. In overdrachtelijke zin dan. Adformatie vroeg vijf communicatiestrategen (zonder directe bemoeienis met het werk) hun oordeel te geven over de kerstreclames, namelijk Nadine Ridder (freelance creatief strateeg), Gijs de Bruijn (managing director, strategy bij Selmore), Esther Overmars (strategy director bij N=5), Hans Middelhoek (business creatief bij The USP Company) en Inge Lighthart (eigenaar, strategie bij Dawn).

Winnaar
Drie van hen, namelijk Ridder, Overmars en Middelhoek, wijzen Jumbo aan als winnaar. De Bruijn ziet Plus als winnaar en Ligthart wijst Albert Heijns commercial aan als de beste. Toegegeven, we kunnen hier niet spreken van een kwantitatief onderzoek, maar de uitslag – 3-1-1 – is wél duidelijk.

Wat vindt ú de beste kerstcommercial van de drie? Breng onderaan dit artikel uw stem uit!

 

Trends?
Verderop in dit artikel leest u (5 x 3 = 15) korte recensies van de drie commercials. Maar eerst het grote plaatje. Wat viel op dit jaar? Volgens Ridder is er duidelijk gekeken naar kerstcommercial-held John Lewis: ‘Alle commercials zijn prachtig gemaakt, worden ondersteund door meeslepende muziek en focussen op familie, liefde en samen eten.’

Vol op het orgel
Ook De Bruijn vindt het voor de hand liggen om de vergelijking met John Lewis te maken. ‘Natuurlijk hebben zij de emotie dik voor elkaar. Maar het knappe van John Lewis is dat ze elk jaar hetzelfde zeggen ‘For gifts you can’t wait to give’, maar elk jaar creatief gezien weer iets nieuws brengen. De enige echte trend is volgens hem dat Kerst hét moment is dat we even vol op het orgel kunnen, zowel qua emotie als qua budget. De Bruijn: ‘Dat kan kennelijk de rest van het jaar niet. Helaas.’

Budget oprekken
Dat vol-op-het-orgelgevoel heeft Ligthart ook: ‘Hè lekker, weer eens een paar goeie vette commercials waarin de crème de la crème van creatief Nederland mocht uitpakken. Wat is reclame toch een geweldig vak, zeker met Kerst. En zeker nu de budgetten blijkbaar weer wat opgerekt mogen worden. De Grote Drie van het supermarktwezen hebben elk hun kerstcampagne gelanceerd en het zijn stuk voor stuk juweeltjes geworden. Een soort Super Bowltje van de Lage Landen.’

Overwaaien
Overmars ziet twee bewegingen overwaaien vanuit het buitenland. Overmars: ‘Beide draaien om Emotie (met een hoofdletter E). Enerzijds feel-good campagnes met veel magie, waarbij we in een sprookjesachtige wereld belanden. Denk John Lewis, Jumbo volgt deze lijn, al blijft het verhaal eendimensionaal. Anderzijds campagnes die draaien om een verhaal met een traan, van mensen met wie we ons makkelijk identificeren en die een maatschappelijk thema aansnijden. Denk Edeka. Albert Heijn en Plus passen in deze lijn. Ik denk dat wel dat hier een risico van inwisselbaarheid op de loer ligt. Zeker als de films geen duidelijk herkenbare campagnelijn doorzetten.’

Pijn op tafel
Middelkoop is minder enthousiast. 'Na de commercials van de supers begin ik tegen de Kerst op te zien. De herpositionering van kerst. Familie. De pijn op tafel.’
Daarnaast mist Middelkoop de kerstbeleving in de supermarkt. ‘Wat betreft de winkelervaring kunnen supermarkten een voorbeeld nemen aan elk lokaal tuincentrum dat zich transformeert tot een ware kerstbelevenis voor het hele gezin. Met zo’n sterke propositie heb je geen commercial meer nodig.’

 

Jumbo

 

Nadine Ridder: ‘Wat je kunt leren van John Lewis-spots door de jaren heen is dat naast emotie, prachtige beelden en muziek twee onmisbare ingrediënten zijn voor een ontroerend kerstverhaal. Wat we al leerden van films zoals Love Actually, is dat humor hét medicijn is tegen cheesyness. Maar het wordt pas echt een kerstfilm als magie wordt toegevoegd. Magie brengt niet alleen de verbeeldingskracht van kinderen tot leven, maar ook die van volwassenen. Als je die weet te raken, is het kerstgevoel compleet. Jumbo heeft dit goed begrepen en naast emotie ook magie en humor toegevoegd en is voor mij dus winnaar.’

 

Esther Overmars: ‘Pure magie. Een sprookjeswereld. Het ultieme Disney-gevoel. De dieren die ’s nachts tot verrassende dingen in staat blijken, doen denken aan Buster the Boxer van John Lewis. Ik vraag me af of Jumbo mij ook in andere kanalen en contactmomenten verder in dit verhaal gaat trekken. Iets waar ze bij John Lewis meester in zijn. Wat opvalt: Jumbo is de enige met foodporn in de film. Van kant-en-klare producten nota bene! Instant foodporn. En ook helemaal in lijn met hoe we Jumbo het hele jaar door kennen. Ik denk dat deze film uiteindelijk het hardst voor zowel het merk áls de winkelomzet gaat werken. En daarmee is Jumbo voor mij de winnaar.’

 

Hans Middelhoek: ‘Bij Jumbo ben ik direct thuis. Mij hoeven ze niks meer uit te leggen. Vader, de ongelikte beer met het kleine hartje, heeft direct mijn sympathie. Halverwege de film ben ik al voldaan, maar dan volgt nog deel twee. Misschien had het kantelpunt iets sterker gekund, maar ik vind het leuk. Toegegeven, de emotionele snaar slaat iets minder ver uit. Het is allemaal wat volkser. Maar wel prettig om naar te kijken. Ik krijg een warm gevoel. En misschien niet onbelangrijk: ook trek. Zin om flink in te kopen met kerst. De commercial zit vol met producten en sappige foodshots. Het voelt niet geforceerd, het blijft immers reclame bij Jumbo.’

 

Gijs de Bruijn: ‘Frank Lammers die als een soort Assepoester wordt geholpen door een paar diertjes, wie had dat dat gedacht. Sympathiek idee, prachtig gemaakt. In lijn met wat je verwacht van een goede kerstfilm: samen, gezelligheid, sfeervol. Niks op aan te merken, lekker vet gemaakt. Hier zie je het voordeel van een property: ondanks de enorme clichés is het toch Jumbo-eigen vanwege Frank en zijn gezin.’

 

Inge Ligthart: ‘Ik denk dat de mensen thuis hier wel blij van worden. Een heel hoge cute-ness factor, die diertjes doen het altijd goed. Branding goed maar misschien iets te nadrukkelijk in dit moderne sprookje gepropt. Grappig dat je haast aan de commercials kunt zien hoe de klant-bureau relatie in elkaar zit: symbiose tussen Albert Heijn en TBWA, bij Plus ligt het bureau boven en bij Jumbo de klant.’

 

Albert Heijn

 

Inge Ligthart: ‘Albert Heijn is wat mij betreft toch echt de winnaar. Het merk klopt met het verhaal. Er zit precies genoeg branding in. TBWA laat zien hoe je een heel natuurlijke verbinding legt tussen het merk Albert Heijn en een kerstverhaal waar heel Nederland zich in kan herkennen.

Bovendien is het een gelaagd verhaal, met grote en kleine emoties en een lach en een traan. Je voelt dat het met liefde is gemaakt. Echt alles klopt: casting, locatie, verhaal, belichting, de winkel. Kerst zoals kerst bedoeld is.’

 

Nadine Ridder: ‘Mooie productie! Het verhaal speelt in op een actueel thema: eenzaamheid onder ouderen. Maar de verhaallijn is wat mij betreft dun. Weinig mensen die zich hierin herkennen of ouderen in hun omgeving hierin herkennen, zullen dit romantische plaatje geloofwaardig vinden. Als je dan kiest voor dit thema, zorg dan dat de verhaallijn geloofwaardig is. Van mij hadden ze de scene waarin de AH-medewerker de man nog binnenlaat ook weg mogen laten, op deze manier jouw eigen compassie tentoonstellen vind ik niet sympathiek. Ik mis hier humor waardoor het voor mij een cheesy verhaal wordt en doordat er geen magie in zit zou het ook een Merci-commercial kunnen zijn.’

 

Gijs de Bruijn: ‘Wederom prachtig gemaakt. Alle registers gaan open op het gebied van emotie en executie. En dat moet ook. Het kan wat mij betreft niet emotioneel genoeg met Kerst. En vooral goed dat er minimaal éénmaal per jaar weer eens met aandacht en geld iets moois wordt gemaakt. Ik zie al genoeg troep op mijn scherm de rest van het jaar. Het idee van de AH-film is niet zo heel bijzonder, maar raakt wel de juiste snaar wat mij betreft. Je ziet wel het gemis van een echte campagne; de film heeft weinig eigenheid. De vraag is of dat erg is als marktleider: “Hij zal wel van Albert Heijn zijn”.’

 

Esther Overmars: ‘Albert Heijn komt net als Plus met een verhaal dat vanuit eenzelfde inzicht is geboren: het spanningsveld tussen samen versus alleen. De maatschappelijke relevantie zit hier in eenzaamheid onder ouderen. Ook hier een verhaal met een traan. Toch raakt deze film mij persoonlijk minder dan die van Plus. Het voelt te gezocht. Voor mij is het beeld en gevoel bij Albert Heijn bovendien al een tijdje aan het verwateren. Het wordt diffuus. Ondanks mooi gemaakt, wordt dat door deze film zeker niet beter.’

 

Hans Middelhoek: ‘Een oude man staat voorzichtig zijn verkreukelde hals te scheren. Kwetsbaar. Prachtig. Ik leef direct mee en krijg een brok in mijn keel. Ook de knipoog naar zijn overleden vrouw in het fotolijstje grijpt mij bij de keel. Maar vrolijk word ik er niet van. Ik ben toe aan ontlading, een vette knipoog, een bulderlach van mijn part. Dat blijft uit. Het einde stelt teleur, in idee of in executie, of beide. Albert Heijn wilde ook zijn winkel nog ergens een rol geven, ik kan me daar wel iets bij voorstellen, maar het leidt tot een geforceerde interventie waardoor de emotionele spanningsboog al eerder verslapt.’

 

Plus

 

Gijs de Bruijn: ‘Het minst eigen, maar wel het beste idee. Wat mij betreft de winnaar. Mooi herkenbaar insight van nu. Ook al lijkt de film heel erg op de AH-versie, het idee tilt deze film naar een hoger niveau. Qua executie minimaal op het niveau van de andere twee. Helaas mist het een duidelijke associatie met het merk Plus. Ook hier mis je een campagne. Terwijl Plus juist met Kerst zo relevant had kunnen zijn. Sterker nog, gaat de film daar niet over?’

 

Nadine Ridder: ‘Prachtig geproduceerd! Mooi dat ze inspelen op een herkenbaar thema in Nederland, veel kinderen groeien op in gebroken gezinnen. Ik vind de uitwerking hier echter ook totaal ongeloofwaardig. Van ouders die elkaar net groeten naar samen eten met Kerst. Bovendien wordt de verantwoordelijkheid voor het kerstgevoel hier bij het kind gelegd, niet echt een boodschap die je wilt uitdragen lijkt mij. De scene waarin het meisje oude films kijkt van het gezin is onnodig en overdreven, iedereen begrijpt wel dat een kind haar ouders het liefste samen ziet (zeker met Kerst). Ook hier mis ik humor waardoor het cheesy en ongeloofwaardig is en ik mis de magie waardoor het geen echt kerstverhaal is.’

 

Esther Overmars: ’Plus verrast mij in positieve zin. Wat een mooie, ontroerende film. Die komt echt binnen. Prachtig gemaakt ook. (Wie is dat meisje?) Plus waagt zich hier aan het gevoelige, maatschappelijke thema van gescheiden ouders en de impact op kinderen. Een rauwe werkelijkheid. Daar is lef voor nodig en dat waardeer ik. Tegelijkertijd zit daar ook mijn twijfel. Dit staat ver af van hoe ik Plus ken. Het is voor mij niet een merk dat heel expliciet een maatschappelijke rol pakt. Dus vraag ik me af: is dit een one-off? En is het daarvoor dan niet een té confronterend onderwerp? Ik vraag me af of dit echt iets gaan doen voor het merk. En of het de winkelomzet tijdens de feestdagen zal boosten.’

 

Hans Middelhoek: ’Plus zet met “meisje van gescheiden ouders” een verhaal neer waar ik me makkelijk in kan inleven. Wie kent er geen kinderen die wekelijks verhuizen van de ene ouder naar de ander. De beelden zijn mooi. Maar ook slordig. Ik vind het vooral pijnlijk. Voor de vader, de moeder en de dochter. Natuurlijk schuift de vader uiteindelijk aan bij het kerstdiner bij zijn ex-vrouw. En bij zijn vroegere schoonouders, die hij een formele hand geeft? En bij de nieuwe vriend van zijn ex-vrouw? Ik voel geen opluchting. Ik vind het allemaal heel pijnlijk. Mijn maag knijpt zich samen. Voorlopig heb ik even geen trek.’

 

Inge Ligthart: ‘Plus gaat voor de effectbal (Adweek: “The Dutch Try a Big, Emotional Christmas Ad and Pick a Weighty Subject Indeed”), knap gespind en knap gemaakt maar toch mis ik iets. Om te beginnen mis ik Plus volledig (afgezien van die zak sla, zo’n beetje het meest liefdeloze product dat er is, die achteloos wordt leeggeschud). Misschien is het net iets te veel reclame; met de perfecte dochter, de perfecte vader en de perfecte moeder die ze hebben gecast. Ik mis gewoon liefde voor detail. Een super-emotioneel thema maar toch voel ik afstand.’

 

 

 

Channel: Creatie & CampagnesTags: Kerstmis 2017JumboAlbert HeijnPlusBlikvanger: Betaald: Poll: Welke supermarkt heeft de beste Kerstcommercial? Topic: Campagnes

Vandebron wil suf imago duurzaamheid doorbreken met geitenwollen sokken

vr, 12/08/2017 - 11:49
Introtekst: Duurzame energiemarktplaats zet geitenwollen sok op voetstuk in nieuwe campagneBody: 

Groene-energieleverancier Vandebron brengt een ode aan geitenwollen sokken. Dat doet het merk in een tv-reclame en een tijdelijk Geitenwollen Sokken Atelier.

Niet suf maar hip
In de campagne (bureaus: Tosti Creative en Since ‘88) neemt het bedrijf vooroordelen over voorvechters van duurzaamheid op de hak. Die ‘geitenwollen-sokken-types’ zijn niet suf, maar juist hip.

Het pop-up atelier is van 14 tot 16 december geopend in Amsterdam. De ‘überhippe’ schoenontwerper Luc Aarts  - die schoenen ontwierp voor Maison the Faux, Trinhbeckx en Danial Aitouganov - geeft daar gratis ‘make-overs’ voor schoenen. Hij kan je schoeisel zo customizen dat de geitenwollensok optimaal tot zijn recht komt.

Symbool voor duurzaamheid
In de ruimte worden ook schoenen geëxposeerd die Aarts heeft ontworpen met de geitenwollensok als inspiratiebron. De campagne moet het imago geitenwollen sokken veranderen van symbool voor ‘suf’ naar het symbool voor duurzaamheid.

Mart Vonk, merkdirecteur bij Vandebron: ‘Je bezig houden met duurzaamheid is niet suf, maar iets om trots op te zijn. Toch heeft de geitenwollen sok nog een wat negatief imago. Het staat voor veel mensen voor een wereldvreemde en suffe denkwijze. Wij vinden dat het moet staan voor daadkracht, lef en visie. Een nieuw imago dus voor geitenwollen sokken en voor duurzaamheid. Beide moeten omarmd worden.’

Duurzame energiemarktplaats Vandebron wil dat duurzaamheid niet langer iets is voor een kleine groep voorlopers, maar iets wat iedereen omarmt. Missie van het bedrijf: de transitie naar duurzame energie versnellen.

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: geitenwollen sokkenDuurzaamheidvandeborntosti creativeImagoBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Reputatiemanagement

Campagne: Iedereen heeft gelijke rechten en daarvan moeten we ons meer bewust worden

vr, 12/08/2017 - 09:28
Introtekst: Roorda Reclamebureau maakte een campagne in opdracht van het College voor de Rechten van de Mens.Body: 

De Internationale dag van de Mensenrechten is komende zondag 10 december. Het College voor de Rechten van de Mens begint die dag een landelijke campagne over mensenrechten in Nederland.

Roorda Reclamebureau maakte de campagne samen met de jonge regisseur Victor Zwiers van The Boardroom - die voor de campagne zelfs een tatoeage liet zetten - en muzikant Pete Philly, die de voiceover doet.

'Mensenrechten zijn er voor iedereen', is het thema van de campagne. De gedachte erachter: mensenrechten zijn vaak vooral voor anderen belangrijk: in verre landen, met dictatoriale regimes. Hier in Nederland zijn we ons minder bewust van het belang van onze eigen mensenrechten. Daarom gaf Het College voor de Rechten van de Mens gaf Roorda Reclamebureau de opdracht om dit bewustzijn te versterken. 

Negatieve vorm te vaak centraal
Joeri Jansen (creative director Roorda Reclamebureau): 'Campagnes rondom mensenrechten hebben de neiging uitsluiting te laten zien. De negatieve norm staat daarin vaak centraal. Terwijl we het in Nederland eigenlijk best goed voor elkaar hebben. De norm is dat we niet discrimineren en wanneer dat wel gebeurt wordt dat aangepakt. Bijvoorbeeld door een klacht in te dienen bij het College voor de Rechten van de Mens. Door de positieve norm te laten zien weet iedereen weer hoe we hier in Nederland met elkaar omgaan: als gelijke.'

De campagne begint met een tv-commercial en online. Later zijn er uitingen in print en outdoor te zien. De TV commercial werd geregisseerd door de jonge regisseur Victor Zwiers (The Boardroom) die voor de campagne zelfs een tatoeage liet zetten. Rapper en muzikant Pete Philly sprak de voice over in.

 


Credits:
Bureau: Roorda Reclamebureau
Strategie: Paul Sijtsma
Creatie:  Willem Droog, Stefan Apswoude en Joeri Jansen
Account: Judit de Graaff en Floor Busch
Artwork en design: Dino Kho

Production Company: The Boardroom
Director: Victor Zwiers
Producer: Dhani Rahmanwan
Camera: Leon de Haas & Christianne Besems
Edit: Victor Zwiers
Compositing: Kimberley Klaiber 
Grading: Roel Videler
Sounddesign en muziek: SoundCircus
Voice Over: Pete Philly
Tattoo Artist: Thomas Brouwer 
Lettering: Marlis Zimmermann
Verantwoordelijk bij klant
Sevinc Keskin en Lieke Ploegman
 

Channel: Creatie & CampagnesPR & Reputatie Tags: College voor de Rechten van de MensRoorda ReclamebureauBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Bol.com bouwt een echt kersthuis en krijgt visite van bekende Nederlanders en Belgen

do, 12/07/2017 - 11:35
Introtekst: De webshopgigant zorgt voor inspiratie via een speciaal kerstplatformBody: 

Webshop Bol.com presenteert het 'Bol.com Kersthuis', een online platform in het teken van de feestdagen. Speciaal hiervoor bouwde bol.com een echt kersthuis, ingericht met heel veel verschillende artikelen uit de webwinkel. Van het rendier in de tuin tot aan een sfeervol verlicht kerstdorp voor de openhaard.

Nederlands en Vlaams
Op kersthuis.bol.com word je ontvangen door het Nederlands-Belgisch gastduo Grietje & Dempsey. Er komen veel bekende gasten op bezoek, zoals de stylisten Emilie & Sabine van Huizenjacht, 'foodies' Vivan Reijs en Veronique Leysen, vloggers de Blond Tigers Elise & Vita en FIFA-kampioen Koen Weijland. Zij geven allerlei kersttips.

Echt huis als decor voor alle producties
Alle uitingen zijn geproduceerd in en om het kersthuis. Zo ook de tv-commercial (hieronder), waarin je ziet dat de kerstman een kijkje neemt in het huis. Tijdens zijn ontdekkingstocht raakt het onder de indruk van het assortiment van de winkel.

Credits:
Campagnestrategie, regie & concept: Etcetera
Online strategie, concept & platformontwikkeling: Born05
Concept & ontwikkeling tvc: Etcetera
Contentstrategie & ontwikkeling: Born05 & VICE
Productiemaatschappij online content, CGI & tvc: Lukkien
Bouw en hosting kersthuis: Lukkien
Muziek tv-reclame: Sizzer
Geluidsnabewerking: Earforce
PR: LEWIS
Media: MEC

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: Bol.comkersthuisKerstCampagneEtceteraBorn05Blikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: ContentmarketingDesignPRVideo

Christmas brand Coca-Cola zet in op ‘het bedanken van je kerstheld’

do, 12/07/2017 - 11:09
Introtekst: Het frisdrankmerk wil mensen in staat stellen om hun dierbaren tijdens de feestdagen de aandacht te geven die ze verdienen.Body: 

Onder het motto ‘Bedank jouw kerstheld’ stelt Coca-Cola consumenten dit jaar in staat om een kerstwens over te brengen aan iemand die ze beschouwen als ‘hun kerstheld’. Daartoe is de bekende Coca-Cola kersttruck uitgerust met een LED-scherm van 9 bij 2,4 meter. Brandmanager Coca-Cola, Daan Berendsen: ‘Zo zien consumenten de persoonlijke kerstwens voor hun kerstheld groots verschijnen. We maken -samen met de kerstman en zijn elfjes- nog een foto bij het bedankje, zodat deze ook wordt vereeuwigd.’

Campagne
De Coca-Cola-kerstcampagne bestaat uit vier onderdelen. Om te beginnen worden alle Coca-Cola varianten (regular, light en zero sugar) en soorten verpakkingen voorzien van een thematische kerstuitstraling. Op televisie vertoont Coca-Cola dezelfde kerstcommercial als vorig jaar (een 60- en een 30-secondenversie), maar daar worden twee tag-ons aan gehangen De eerste roept op tot het bezoeken van de truck-tour activatie en de tweede promoot de originele glazen Coca-Cola fles, die het kerstdiner volgens Coca-Cola nog feestelijker kan maken.

Dan is er dus de kersttruck met het grote LED-scherm, die sinds woensdag door het land is gaan rijden. De volledige trucktour is hier te vinden. En tot slot kan via diezelfde website (vanaf 8 december live) ‘jouw kerstheld’ digitaal bedankt worden. Kerstwensen worden in een video verwerkt. Deze gedachte van ‘bedank jouw kerstheld’ laat Coca-Cola tevens terugkomen in beelden die worden gedeeld via social media met de #mijnkerstheld.

Credits
De kerstcampagne is ontwikkeld door Sra Rushmore (Madrid). Zij rekruteerde Andy Fogwillto om de commercial te ontwikkelen. De commercial is opgenomen in Praag.
In Nederland is Chase in samenwerking met Livewall verantwoordelijk voor het digitale connectie-idee en UM voor het mediaplan. Isobar is verantwoordelijk voor social media, Chase voor Expertimental Marketing en de trucktour en Coopr voor PR.

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategieTags: Coca-ColakersttruckKerstmis 2017Blikvanger: Betaald: Topic: Merken

BeyenMeyer roept jonge reclametalentjes op commercial te maken op dag lerarenstaking

do, 12/07/2017 - 08:59
Introtekst: Het bureau nodigt kinderen van 8-12 jaar uit samen een reclamespot te maken die eenmalig wordt uitgezonden in een Ster-blok.Body: 

Veel meesters en juffen in het basisonderwijs leggen volgende week dinsdag hun werk neer. Met deze actie willen zij aandacht vragen voor de hoge werkdruk en een hoger salaris.Dat betekent dat heel veel scholieren een dag vrij zijn en veel werkende ouders dus met hun kroost omhoog zitten.

Om de ouders, maar vooral om de leraren een hart onder de riem steken nodigt reclamebureau BeyenMeyer reclametalentjes van 8-12 jaar oud uit. 

Gerda Havertong legt het hieronder uit

Creatieve kinderen krijgen de mogelijkheid om een andere blik op de problematiek te werpen en hun ideeën, meningen en wie weet zelfs oplossingen te verkopen in een echte commercial. Kinderlogica als medicijn? 

Kinderen in de leeftijd van 8-12 jaar kunnen zich aanmelden via megatalentjes@beyenmeyer.nl. Diegene met de leukste en origineelste aanmelding worden uitgenodigd. Net zoals bij een reguliere buitenschoolse opvang, zijn de kinderen vanaf 08.00 uur welkom en krijgen ze gedurende de dag alle facetten van het reclamevak mee. Aan het einde van de dag presenteren ze de film aan hun ouders. Ook wordt de reclamefilm aangeboden aan Minister van Onderwijs Arie Slob.

Channel: Creatie & CampagnesTags: BeyenmeyerreclametalentjesBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Bas Korsten (JWT) en Joris van Elk (Those Who Can) in de jury van One Show

do, 12/07/2017 - 08:10
Introtekst: De twee Nederlandse creatieven bepalen mee wie er in 2018 naar huis gaat met een Pencil.Body: 

The One Club for Creativity selecteert twee Nederlandse creatieven als juryleden voor The One Show 2018. Dit wereldberoemde prijzenfestival rondom reclame en design vindt plaats in tijdens Creative Week in New York (mei 2018).

Bas Korsten, creatief directeur bij J. Walter Thompson Amsterdam, jureert de categorie 'Cross Platform' en Joris van Elk, oprichter van Those Who Can in Amsterdam, zit in de design-jury.

2 van de 200 juryleden
Korsten en Van Elk maken deel uit van een jury van 200 creatieven uit 34 landen. Bekijk hier de volledige jurylijst.

Tijdens het Amerikaanse equivalent van Cannes Lions, Creative Week in New York begin mei, zijn J. Walter Thompson, TBWA\Neboko, MediaMonks en Silo genomineerd.

Over de Creative Week
Tijdens Creative Week worden zowel de ADC Awards (voor craft (vakmanschap) en innovatie) als de ‘Pencils’ van de One Show (voor het idee en executie ervan) uitgereikt. Een Gouden Pencil is volgens de organisatie 'het ultieme symbool van creatieve uitmuntendheid'. Korsten (J. Walter Thompson) won vorig jaar als enige Nederlander goud met The Next Rembrandt.

Inzenden voor de One Show kan tot 31 januari.

Channel: Creatie & CampagnesTags: JwtThe One ShowThose who canBas KorstenAwardPrijsBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Carriere

Jumbo gaat voor 'Disney-gevoel' in kerstreclame

wo, 12/06/2017 - 15:51
Introtekst: De bekende Jumbo-familie krijgt hulp van fabelachtige bosdiertjes.Body: 

Supermarktketen Jumbo komt dit jaar opnieuw met een sprookjesachtige kerstreclame. De Jumbo-familie wordt tijdens de feestdagen geholpen door fabelachtige bosdiertjes.

Gouden Loeki
De lat ligt hoog, want vorig jaar wonnen reclamebureau Alfred en Jumbo een Gouden Loeki met de kerstcampagne. In die prijswinnende reclame stak vader Frank Lammers vreemden op straat een helpende hand toe. Dit jaar krijgt hij zelf een beetje hulp.

‘Bij Jumbo staat familie en samen zijn centraal’, vertelt Patrick de Zeeuw van Alfred. ‘Dat sluit goed aan bij de feestdagen.’

Sprookjes en kerstverhalen
Kerst is volgens De Zeeuw ‘het Superbowl-moment voor de Nederlandse markt’. Merken doen iets extra’s in hun campagnes en zetten meer in op emotie. Hoe gaat Jumbo zich onderscheiden? ‘Met emotie en warme familiesfeer. We hebben inspiratie gehaald uit klassieke sprookjes en kerstverhalen. We willen dat Disney-gevoel bereiken.’

Making-of
Hoofd 3D-animatie Boyo Frederix van Postoffice vertelt dat hij sinds juni bezig is met de campagne. ‘Wij bestrooiden bomen met nepsneeuw terwijl het vijfentwintig graden was’, vertelt hij. Tijdens de opnames gebruikte Frederix knuffels als stand-ins voor de bosdieren, zodat de lichtval en schaduwen zouden kloppen.

In onderstaande afbeelding zie je hoe gedetailleerd de eekhoorn-animatie gemaakt is.

‘We hebben ons volledig verdiept in de anatomie van eekhoorns’, vertelt Frederix. ‘Zo konden we in 3D het skelet, de spieren, de huid en de vacht namaken. We zijn uren bezig geweest met onderdelen die de kijker niet direct in beeld ziet, maar die wel zorgen dat de animatie als een ‘echt’ diertje voelt.’

Omnichannel-campagne
De commercial is vanaf 6 december te zien op tv. Er zijn ook speciale online video’s rondom het kerstassortiment van de supermarkt. Deze filmpjes worden verspreid onder specifieke doelgroepen. Zo ziet ‘de gemakszoeker’ een filmpje over kant-en-klare toetjes, terwijl ‘fijnproevers’ meer informatie krijgen over bijzondere ingrediënten.

Wim Junte, interim marketingdirecteur bij Jumbo: 'En natuurlijk toveren we onze supermarkten volledig om tot kerstwinkels met kerstbomen, de kerstproducten en volop kerstinspiratie. Maar ook buiten de winkels zie je onze kerstboodschap overal. Natuurlijk op Jumbo.com en in de Jumbo app, maar ook in de huis-aan-huis folder en ons extra dikke Hallo Jumbo magazine.'

Credits
Verantwoordelijken bij opdrachtgever: Ruben Mekenkamp, Tim Steur, Sharon Suppers
Bureau: Alfred International
Account: Anna Versluis, Jochem Kleine, Michelle Doornbusch, Mireille Elberse
Creatie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
RTV Director: Charlotte Kempers
Productiemaatschappij: Jonkers Hofstee Film
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
DOP: Nico Hovingh
Editor: Kim Hinrichs
Post productie: Postoffice
3D animatie:
Boyo Frederix
Ritchy Wattimena
Tom Schuijt
Hendrik Kramer
Compositing:
Bram Vleugel
Bram Buddingh
Patcharee Sa-ardkitinun
VFX Producer: Corne Overbeeke
Grading: John Thorborg
Soundstudio: STMPD Recording Studios

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: JumboKerstKerstcampagnePostofficeAlfredBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Positionering

Pagina's