Abonneren op feed Campagnes
Bijgewerkt: 54 min 23 sec geleden

Menzis moedigt ‘proberen’ aan in nieuwe campagne

4 uur 14 min geleden
Introtekst: ‘Mens, wat ben je mooi als je probeert.’, is het motto van de zorgverzekeraar. Body: 

De campagne wordt deze week uitgerold en is een vervolg op de campagne die sinds 2014 loopt. Het bureau DDB & Tribal is verantwoordelijk voor de campagne.

De campagne is tevens de introductie van het vernieuwde online gezondheidsprogramma Menzis SamenGezond. Dit programma bevat ook een app. Menzis SamenGezond moet hulp bieden om gezondere keuzes te maken, ook aan niet-Menzis-verzekerden.

‘De Menzis-campagne viert de schoonheid van de mens’, zegt merkstrateeg Maurice van Dijk van Menzis. ‘Vanaf dit jaar gaan we in op de schoonheid van mensen die hun best doen. Mensen die proberen iets te veranderen in hun leven en dat betekent soms vallen, maar ook weer opstaan. Misschien wel het mooiste stukje tekst uit de nieuwe commercial: mens, wat ben je mooi als je op je bek gaat.’

De campagne bestaat uit een televisiecommercial, vier online films en een contentlaag. Bij dat laatste wordt samen met mediapartners content gemaakt. Zo zal op SBS6 een serie korte programma’s verschijnen onder de titel 'De eerste stap weken', in combinatie met diverse artikelen in print- en online titels van Sanoma, zoals Nu.nl.

 

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: MenzisDdb & TribalBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Hollandsnieuwe presenteert zich als nuchterste provider van Nederland

8 uur 24 min geleden
Introtekst: In de nieuwste commercial pleit het merk voor meer face-to-face-gesprekkenBody: 

Praat eens wat vaker met mensen om je heen. Dat is de boodschap van de nieuwe commercial van telecomprovider Hollandsnieuwe (een zogenoemde ‘virtuele provider’ van Vodafone). ‘Voor iedereen die inziet dat het leven zich niet alleen maar op een schermpje afspeelt, is een bundel van Hollandsnieuwe meer dan genoeg.’

Beperkte bundel als kracht
Joram Helmer, strategy director XXS, legt uit waarom deze campagne past bij de provider: ‘Bundels reiken niet tot in de wolken en de telefoons zijn niet van het allernieuwste type bij Hollandsnieuwe. En juist dat hebben we als kracht genomen.’

Het hoeft niet zo overdreven
Deze eerste video is de eerste in de serie ‘hollands nieuwe manier van…’ Met deze merkcampagne (bureau: XXS Amsterdam) presenteert het merk zich als de nuchterste provider van Nederland. Robbert-Coen Koreman, Account Director XXS: 'Het merk zet zich af tegen wat er gaande is in de telecommarkt. Providers zoals T-mobile en Tele2 adverteren met schreeuwerige commercials over de overtreffende trap van 'unlimited'. Er is juist nu ruimte voor een merk als Hollandsnieuwe, dat zich richt op consumenten die vinden dat het allemaal wat minder mag.'

 In de commercials zoekt het merk parallellen tussen de online wereld en de echte wereld.

Van positief naar nuchter
De laatste keer dat Hollandsnieuwe een merkcampagne had, was in 2015. Toen draaide alles om ‘positieve verrassingen’.

‘Hollandsnieuwe manier van…’ is te zien op tv, in print en (ondanks de inhoud van de campagne) online.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Caroline Will, Claartje van Meeuwen, Linda Palmen, Renate van den Hengel                 
Strategie: Joram Helmer
Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong
Concept: John de Vries, René Verbong, Saskia Meijer, René Verhagen
Account: Robbert-Coen Koreman, Annika Timmer  
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Productiemaatschappij: Bonkers         
Regisseur: Bram Schouw
Producer: Saskia Kok   
DOP: Gabor Deak
Edit: Annelien @ Kapsalon
Online: Crabsalad    
Muziek en geluid: Soundsright

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: XxsXXS AmsterdamHollandsnieuweVodafoneBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Merken

Campagne: met hiv kun je gewoon een one night stand hebben en een hypotheek afsluiten

ma, 10/16/2017 - 20:03
Introtekst: H-Team (HIV Transmission Elimination Amsterdam): met hiv is te leven, als je je maar laat behandelen.Body: 

De campagne heeft als doel mannen die seks hebben met mannen te stimuleren om zich te laten testen op hiv. Belangrijk, want wanneer je hiv hebt, heeft het grote voordelen voor je gezondheid om snel te beginnen met de behandeling.

Toch zijn nog veel mannen die seks hebben met mannen terughoudend om zich te laten testen vanwege het spookbeeld dat hiv bij veel mensen nog oproept. Maar dit beeld klopt niet meer met de werkelijkheid, zegt het H-Team. Dankzij de huidige hiv-medicatie valt er zelfs uitstekend te leven met hiv. Helemaal wanneer iemand snel na de infectie start met de behandeling hoeft hij er in het dagelijks leven vaak nauwelijks nog iets van te merken.

Hiv en hypotheek
In twee films zien we dat je met hiv uitstekend een one night stand kunt hebben of een hypotheek kunt afsluiten. Naast de twee campagnefilms liggen er vanaf vandaag ook hiv-wenskaarten in diverse boekhandels. Dat klinkt misschien vreemd, maar dat is het niet. Omdat hiv steeds meer een gewone aandoening is, is het ook tijd om dit taboe te doorbreken.

De campagnemiddelen verwijzen naar laatjesneltesten.nl.

 

Het H-Team (HIV Transmission Elimination Amsterdam) brengt samen met het platform Man tot Man ook drie wenskaarten uit die het stigma rondom hiv moeten wegnemen. Hiermee hoopt het samenwerkingsverband dat mensen zich sneller laten testen en zo eerder met hun behandeling kunnen beginnen.

Credits

Titel : Met hiv kun je uitstekend leven

Klanten : H-team, Man tot Man

Eindverantwoordelijke klant : Arjan van Bijnen

Bureau : The Odd Shop

Account : Oscar Hamming, Jip van den Bergs

Creatie : Niels de Wit, Robert van der Lans, Sjoerd Rijsdijk, Sanne Ueffing

Design : Bas Aarse, David de Greef

Productiemaatschappij : Sounds like film

Regie : Niels de Wit, Robert van der Lans

DOP : Jeroen Simons

Editor : Rogier Gerritsen

Geluid : Nando Eweg

PR : MediaXplain

Hiv-wenskaarten : Drukkerij de Bij

Online platform : Lucas & Mallee

Channel: Creatie & CampagnesPR & Reputatie Tags: HivH-TeamBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Publieke communicatie

Richard Hammond (Top Gear) presenteert wereldwijde campagne voor LeasePlan

ma, 10/16/2017 - 06:59
Introtekst: De bekende presentator geeft een kijkje in de toekomst van auto’s en mobiliteit.Body: 

Top Gear- en The Grand Tour-ster Richard Hammond is de ster van de eerste internationale campagne van LeasePlan. In de campagnefilm (bureau: Etcetera, productie: PostPanic) blikt hij vooruit op de toekomst van mobiliteit.

Met de campagne ‘What’s next?’ wil de leasemaatschappij zich wereldwijd profileren als expert op het gebied van vernieuwing. Flexibiliteit voor klanten staat voorop. Vandaar de slogan ‘Any car, anytime, anywhere’.

Gepersonaliseerde video's
De campagne ziet er voor iedere klant en potentiële klant van LeasePlan anders uit. In alle 32 LeasePlan landen krijgen honderdduizenden mensen een mail met een gepersonaliseerde video. De presentator nodigt hen persoonlijk uit om de toekomst van hun mobiliteit en wagenpark te ontdekken.

In een volgende programma krijgen zij concrete voorstellen. Met Switch Click & Drive kun je bijvoorbeeld met een druk op de knop je eigen auto inruilen voor een leaseauto. En met de 360 Formula kijken de consultants naar de beste balans in eigendomskosten, duurzaamheid en veiligheid. Klanten en potentiële klanten krijgen dit voorstel gepresenteerd in virtual reality.

Samenwerking met LeasePlan
Voor dit project werkte Etcetera nauw samen met LeasePlan. Het team van producers, data-analisten (DataBay), bedrijfsstrategen en communitymanagers werkte aan het project op het hoofdkantoor van LeasePlan in Amsterdam.

Creatief directeur Peter van Leeuwen (Etcetera): ‘Er wordt veel gepraat over 360-gradenvideo, ‘digital first’ en data, maar die zaken creatief in de praktijk brengen is nog iets anders. Dit was een geweldige opdracht: van Hollywood-blockbuster-film tot gepersonaliseerde video’s tot het motiveren van 6000 medewerkers. Veel beter wordt het niet voor creatieven.’

De ‘What’s next?’-campagne wordt in 8 Europese landen ondersteund met radio, buitenreclame, dagbladadvertenties, bannering en social media.

Credits:
LeasePlan Corporation
CEO: Tex Gunning
Global Marketing Director: Sandra Tappermann-Pieper
Global Campaign Manager: Selma Sertkaya
Lead Generation Program Officer: Marc Haseth
Etcetera (insourced lead agency)
MD: Dick van der Lecq
Creative Director: Peter van Leeuwen
Creative team: Marius Lichtendahl, Marvin Thé
Strategie: Bas Vroonland
Business Director: Danny van de Wetering
Agency Producers: Luanne Quax, Marc Elbers, Anne Verdaasdonk, Roel Grijspaardt|
Social media / Daybreak: Irene Harte, Michael Nap, Anneli Rispens
Data-management / DataBay: Stefan Scholte, Mark Buursma
Media: PHD
PostPanic (film production)
Director: Mischa Rozema
Producers: Jules Tervoort, Annejes van Liempd, Inge Zoete, Androniki Nikolaou
Post Production: Kristian Stoykov, Ivor Goldberg
DoP: Jon Gaute Espevold
Grading: Captcha, Barry Clarke
Music Composition: Massive Music
Original track: “Cars” by Gary Numan
Sound Design: Antfood, Pedro Botsaris
Animations: Make ‘m Say
Salesforce, marketing cloud & marketing automation campaign development: Waeg
Lily SmartVideo Solution: NG Data
Translations: The Language Lab
Radio: TopFormat
HPTO’s: Das Banner

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: LeaseplanEtceteraTop Gearrichard hammondBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Viral van de week: Hoeveel emotionele waarde auto's kunnen hebben

vr, 10/13/2017 - 12:11
Introtekst: Om te laten zien dat een auto veel emotionele waarden kan hebben heeft Volkswagen deze commercial opgenomen. Body: 

De eerste paar seconde van de commercial laten een woedende man zien, pas later begrijpen we wat er gebeurd is. Volkswagen heeft met deze commercial een taboe doorbroken en laten zien wat de pijn kan zijn van een moeilijke familieverhouding. De teller staat na een week op 316.830 views and counting. 

 

, gespecialiseerd in het bedenken, produceren en seeden van (branded & non-branded) video's, kiest wekelijks de viral van de week. 

Channel: Creatie & CampagnesPR & Reputatie Blikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Met deze campagne wil Zalando-concurrent About You Nederland veroveren

do, 10/12/2017 - 11:06
Introtekst: De online retailer staat op nummer 2 in Duitsland en begint vandaag een uitgebreide campagne in Nederland en België.Body: 

Duitse online fashionretailer About You komt naar Nederland en pakt uit met een grote introductiecampagne. In deze campagne stelt het merk zichzelf voor als ‘Europa’s meest persoonlijke online fashion store’.

BSUR, Halal en PHD werkten mee
Communicatiebureau BSUR werkte mee aan de totstandkoming van de lokale campagne. De meeste beelden werden in Amsterdam geschoten, met Nederlandse acteurs en door regisseur Mees Peijnenburg (Halal) en fotograaf Maxime Ballesteros. Wat betreft media wordt samenwerkt met mediabureau PHD.

De campagne begon vorige week met een teaser op televisie, radio en billboards. Beelden van jonge mensen, vanaf de rug gezien, met de toevoeging ‘There's something new About You’. Of: Your family is going to love this About You.

Teasercampagne en merkbekendheid
Het doel van de teasercampagne is in behaald, zegt mede-oprichter Tarek Müller in een interview: ‘Na de teasercampagne zou 30 procent ons merk moeten herkennen. We hebben net een klein onderzoek verricht en daaruit blijkt dat 60 procent de uitingen heeft gezien en weet dat er iets aan komt. Dus die doelstelling hebben we ruim gehaald.’

Meer weten over de doelen, strategie en ambitie van About You? Lees het interview met Tarek Müller.

De introductie zelf heeft als doel om zoveel mensen met About You kennis te laten maken. Müller: ‘We geven de eerste weken dan ook een ruime introductiekorting van 40 procent op alle producten.’

Nummer twee in Duitsland
Het doel is ambitieus: de tweede of derde speler worden in Nederland en België. In Duitsland is dat inmiddels gelukt: daar staat About You na drie jaar op plek 2, achter marktleider Zalando. De online retailer heeft daar meer dan een miljoen ‘actieve klanten’ (mensen die de laatste 12 maanden minstens 1 keer iets hebben gekocht).

Het merk is verder actief in Oostenrijk en Zwitserland.

Een tweede campagne staat voor december gepland.

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: About youRetailerZalandoFashionModeOnlineBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: MerkenOnline advertisingReputatiemanagementRetail

Reumafonds kweekt letterlijk begrip met een veld vol bloembollen

do, 10/12/2017 - 07:00
Introtekst: Via de website van het Reumafonds kun je een bollen planten. Daarmee kweek je niet alleen een tulp, maar leer je ook meer over reuma.Body: 

Uit recent onderzoek van het Reumafonds blijkt dat maar liefst 50 procent van de mensen met reuma met onbegrip te maken heeft en daar wil de stichting iets aan doen. ‘Begrip kweken is moeilijker dan je denkt’, zegt Karen Mönnich van bureau 230V. ‘Je moet mensen niet alleen van informatie voorzien, het gaat ook over empathie. Begrip heeft echt tijd nodig om te groeien.’

Letterlijk ‘kweken’
Daarom loopt de nieuwste campagne bijna zes maanden: vanaf WereldReumaDag (12 oktober 2017) tot aan het moment dat de tulpen in bloei staan (eind maart 2018). Bureau 230V neemt ‘begrip kweken’ namelijk heel letterlijk en koppelt de actie aan het kweken van tulpen.

Zo werkt dat
Vanaf vandaag roepen het Reumafonds en bureau 230V Nederlanders op om op www.reumafonds.nl een virtuele tulpenbol te planten. Als je een bol plant, komt je terecht in een mailprogramma. Je krijgt tijdens de groeiperiode regelmatig mails met persoonlijke verhalen, feiten, cijfers en filmpjes over mensen met reuma.

Als aftrap van WereldReumaDag planten ambassadeur van het Reumafonds, Anita Witzier, en 100 reumapatiënten een nieuwe tulp op een speciaal bollenveld in Noordbeemster (Noord-Holland). Deze tulp is vernoemd naar Witzier. Tv-programma's als Showsnieuws waren erbij.

Bollen uitdelen op stations en in tuincentra
Verder deelt het Reumafonds ook tulpenbollen uit op grote NS stations, bij tuincentra van Life & Garden en bij allerlei activiteiten die de lokale reumapatiëntenverenigingen organiseren door heel het land. Mönnich vertelt dat de vrijwilligers, patiënten en andere betrokkenen van het Reumafonds een belangrijke rol spelen. ‘We willen de campagne groot maken vanuit de bestaande groep volgers.’

Meer fysieke pijn door onbegrip
Volgens de stichting is meer begrip voor reuma erg belangrijk voor patiënten. Rinie Geenen, hoogleraar psychologie bij de Universiteit Utrecht: ‘Het is wetenschappelijk bewezen dat onbegrip klachten verergert. Het gevoel van afwijzing en ontkenning zorgt niet alleen voor mentale klachten, maar zorgt er zelfs voor dat mensen met reuma meer fysieke pijn ervaren.’

1 op de 9 mensen in Nederland leeft met een reumatische aandoening. Reuma is een van de grootste chronische ziekten in Nederland, komt op alle leeftijden voor en omvat meer dan 100 verschillende aandoeningen. Lodewijk Ridderbos, directeur Reumafonds: ‘Hoe erg begrip helpt bij het omgaan met je ziekte wordt onderschat. Het is hoog tijd dat we met zijn allen meer begrip gaan kweken voor mensen met reuma.’

Credits:
Klant: Reumafonds, Marije Hulsinga
Bureau: 230V, Bas Jongerling, Coen Zuijdervliet en Karen Mönnich
Online: LamaLama, Jort Boot

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: ReumafondsbollenveldAnita WitzierBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: PRPublieke communicatie

De kunst van het verleiden en waar testosteron toe kan leiden

wo, 10/11/2017 - 17:38
Introtekst: Dit is een oproep aan alle vrouwen in het vak. Body: 

Gisteren ging ter ere van de 100-jarige verjaardag van de Vea in Tuschinski de documentaire 'De kunst van het verleiden' in première. Een met liefde gemaakte film die chronologisch de historie van creativiteit in reclame in beeld brengt. Regisseur Danny van der Bersselaar sprak vele bekende en spraakmakende reclamemakers van nul tot nu. Een keurig tijdsdocument, een must see alle starters in het vak en een feest der herkenning voor iedereen met een hart voor het reclamevak.

Melk de witte motor, Petje Pitamientje, Droste, Beun de Haas, The Next Rembrandt en vele andere evergreens passeerden de revue. En Hans, Paul, Harry, Bela, Wim, Bart, Lode, Erik, Mark, Diederik, Simon, Bas, Ralph, Boris, Philip, Hugo, Ed, Jasper, Emilio en Rogier zijn mannen die smeuïg over hun werk en de totstandkoming kunnen vertellen.

Mannen. Alleen maar mannen. In de documentaire over 100 jaar reclame komt geen vrouw aan het woord. Oh ja, toch wel, een: Edith de vrouw van Hans Ferree. Over haar man. De Nederlandse reclamegeschiedenis werd gedomineerd door mannen. Dat is misschien geen nieuws, maar confronterend is het wel.

Die creatieve, talentvolle mannen met humor en zelfspot (niet te verwarren met zelfrelativering) hebben de reclamegeschiedenis ingekleurd. We zien hún blikveld langskomen als we naar oude commercials en advertenties kijken. Dat deze mannen stereotypes niet schuwden is wel duidelijk.

In het geschetste tijdsbeeld, beginnend bij de wederopbouw, is het nog makkelijk te verklaren. In de jaren '50, '60, '70 werkten mannen en zorgden vrouwen voor de kinderen. Maar de documentaire loopt tot en met september 2017. Zeker aan het einde van de film, als het gaat over digitalisering en de transformatie van het vak, voelt het ontbreken van een vrouw in beeld enorm ongemakkelijk. Niet alleen vroeger, ook nu maken mannen de dienst uit, zo krijgt de kijker mee.

We weten dat de top van reclamebureaus en de creatieven vloeren nog altijd wordt gedomineerd door mannen. Dit verandert wel, al is het langzaam. Je kunt de vraag stellen of de documentairemakers een van de vrouwen van de nieuwe generatie hadden moeten vragen. Mijn antwoord is 'nee'. Op deze manier is de film namelijk een perfecte spiegel en wake-up call voor het vak. Onze reclame wórdt gewoon nog steeds grotendeels bedacht door mannen. Als het zo doorgaat kijken we over 25 jaar terug en herkennen we weer stereotypes die dan ‘écht niet meer kunnen.’

Maar het is ook een spiegel voor de vrouwen in het vak: ze zijn te onzichtbaar. Dit is geen pleidooi voor borstklopperij of vrouwelijk haantjesgedrag. ‘De kunst van het verleiden’ laat ook duidelijk zien dat al dat testosteron niet alleen tot goede reclame leidde. Reken maar dat heel wat geld en energie is weggelopen door al die botsende ego’s op de apenrots.

Het is bijna aandoenlijk te zien hoe vol een aantal van die mannelijke creatieven nog zijn van de ideeën die ze een jaar of dertig geleden bedachten. Op die manier zouden vrouwelijke creatieven en strategen niet gauw spreken over hun werk; daar zijn ze te nuchter en/of bescheiden voor. Het punt is dat ze zichzelf het podium überhaupt niet gunnen. Ik sluit niet uit dat er best vrouwen zijn gevraagd voor de documentaire, maar dat ze ‘nee’ zeiden of zich toch terugtrokken.

Wij maken het op de redactie regelmatig mee. Dat vrouwen een interview afhouden of niet willen spreken op een event. Toevallig had ik het er gisteren nog over met een collega. Ik vroeg hem waarom hij in rondvragen alleen maar mannen aan het woord liet. Hij zei: ‘Dat doe ik niet. Als ik vier vrouwen benader en vier mannen, dan heb ik na een paar uur vier reacties van mannen en drie afwijzingen van vrouwen; geen tijd of geen mening. De vierde reageert niet. Ik blijf ze vragen, maar eigenlijk zou ik dus twee keer zoveel vrouwen als mannen moeten vragen om de balans goed te krijgen. Daar is niet altijd tijd voor.’

De prioriteiten van vrouwen liggen blijkbaar elders. En dat wreekt zich. Vrouwen hebben ideeën en een visie, maar delen die niet openlijk. Daardoor ontstaat een blinde vlek. Goed voorbeeld doet volgen. Als de seniors het al niet doen, gaan de jonge talenten het ook niet doen en wordt de mannelijke dominantie een self fulfilling profecy.

Dit is dus een oproep aan alle vrouwen in het vak: als Adformatie, Communicatie, Tijdschrift voor Marketing, MarketingTribune, Fonk, Marketingfacts, het FD, RTL Nieuws, AD, de Telegraaf of welk medium dan ook belt met een vraag zeg dan ‘ja’. Het vak zit echt te wachten op jullie visie.

Channel: Creatie & CampagnesMensen & CarrièreTags: VeaBig ShotsBlikvanger: Betaald: Topic: Diversiteit

Barbie op de bres voor gelijke kansen meisjes

wo, 10/11/2017 - 15:23
Introtekst: De You Can Be Anything-campagne moet de ‘oneindige mogelijkheden’ benadrukken.Body: 

Poppenmerk Barbie is begonnen met een campagne met als doel ‘meisjes en hun moeders te overtuigen van het feit dat zij alles kunnen zijn en alles kunnen worden.’

Als aftrap van de You Can Be Anything-campagne namen op 10 oktober enkele meisjes, die altijd al gedroomd hebben van een baan in de fashion industrie (stereotypen zijn het poppenmerk niet vreemd…) de redactie van online lifestyle magazine Amayzine over.

Daarnaast zijn de dochters van Nederlandse bloggers Citymom, Lady Lemonade en May-Britt Mobach van Amayzine gefotografeerd in de rol van hun droomberoep.

Met deze campagne richt Barbie zich op moeders in Nederland, omdat zij volgens het merk een belangrijke rol spelen in de keuzes en ontwikkeling van meisjes.

Voor de campagne zijn diverse jonge meiden gevraagd naar hun droomberoep.

Barbie: ‘De één wilde fotograaf worden, de ander dierenarts en weer een ander onderneemster. Ook droomden een aantal meiden van een carrière als fashionredacteur.’

Isabel Ferrer, marketingdirecteur: ‘Wat veel moeders niet weten is dat juist het spelen met een Barbie kan bijdragen aan het zelfvertrouwen en de verbeeldingskracht van hun kind. Dit is de reden dat wij ons met deze campagne op moeders richten. Zij zijn een belangrijke factor in de keuzes en ontwikkeling van hun dochter. We hopen dan ook dat er dankzij het vertrouwen en de aanmoediging van moeders een generatie meisjes opgroeit die beseft dat de mogelijkheden oneindig zijn.’

Fotografie: Annabelle van Hardeveld

Verantwoordelijk voor Nederlandse vertaling campagne: Het PR Bureau

Channel: Creatie & CampagnesAdvertisingPR & Reputatie Tags: BarbieBlikvanger: Betaald: Topic: DiversiteitSubtopic: Merken

Lovies roept N=5 uit tot ‘Bureau van het Jaar’

wo, 10/11/2017 - 12:39
Introtekst: Nederlands bureau is grote winnaar van de 7e jaarlijkse Lovie Awards.Body: Met twee gouden, vier zilveren, twee bronzen en vier People’s Lovie Awards, plus nog eens drie nominaties, bij elkaar vergaard met de inzendingen Evert_45, The Good Life Agency, Helping Heart en SpeechService, verdiende N=5 dit jaar meer Lovie Awards en nomaties dan ieder ander bureau.
  Naast N=5 waren ook Grabarz & Partner Werbeagentur GmbH (4 goud, 2 zilver, 1 brons, 1 Peoples Lovies), het Deense bureau Uncle Grey (2 goud, 2 Peoples Lovies), Heimat Werbeagentur GmbH (2 goud, 1 zilver, 1 brons) en het Franse bureau Make Me Pulse (1 goud, 2 zilver, 1 brons) in de race voor de prestigieuze titel ‘Bureau van het Jaar.
  In totaal winnen Nederlandse bureaus 75 Lovie Awards. Tot de gouden winnaars behoren N=5, A Friend of Mine, Driebit, MAAK, Mediamonks, Thomas Jullien, 72AndSunny, Boomerang en Vice.   De Lovies zijn een bekroning voor topkwaliteit online werk van Europese bodem en worden ook wel de Oscars van het Europese web genoemd. Ze zijn het jongere zusje van de Webby Awards, die eveneens onderdeel uitmaken van de ‘International Academy of Digital Arts and Sciences’, waarbij prijzen worden toegekend aan inzendingen uit de hele wereld.   Websites   Bij dit mediumtype komt Nederland traditioneel goed voor de dag. Dit jaar is het niet anders.   Grote winnaar is N=5 met Evert_45, dat goed is voor twee gouden èn een zilveren Lovies en een Peoples Lovie Award. Evert_45. De campagne is gemaakt in opdracht van samenwerking met het Nationaal Comité 4 en 5 mei, het Verzetsmuseum en KPN, en is erop gericht om jongeren van nu deelgenoot te maken van de Tweede Wereldoorlog via vlogs.
  A Friend of Mine (Dept) doet eveneens goede zaken met de website  ‘100 jaar Mondriaan en De Stijl’. Deze wint goud in de categorie ‘art’ en zilver èn een Peoples Lovie Award in ‘beste navigatie’. Goud is er ook voor Driebit, dat succesvol is met de online community ‘Jewish Monument’.  
  Kunst en digitaal scoren bij de Lovies. Energize en This Page vallen in de prijzen met de website die ze ontwikkelden rond 'Het puttertje' van Carel Fabritius, gemaakt voor Het Mauritshuis. De website vertelt de vele verrassende verhalen achter het schilderij; goed voor een zilveren Lovie plus een Peoples Lovie.   Zilver is er ook voor de Dept-bureaus Studio Dumbar (communicatieplatform voor ASR) enTamTam (Kempen), waarbij de laatste tevens een Peoples Lovie Award wint.   Verder is er brons voor IN10 (WDKA) en SCRN (Eurovisie Songfestival), Born05 (iFly Magazine), Burst (Rijksmuseum webshop), Momkai (KNVB Online United) en One Shoe (DHC Parcel: The new standard for Shipping), terwijl IN10 en SCRN tevens een Peoples Lovie winnen.   Totaal: 21     Mobile & applications   Goud is hier weggelegd voor influencer marketing bureau MAAK (Rijks Snapguide) en Resoluut (Payconiq). Beide cases zijn bovendien goed voor een Peoples Lovie Award.   TamTam (Dept) wint twee keer een zilver en twee Peoples Lovies met de Oxxio app en de app ‘My Neighbourhood’ van De Alliantie, terwijl Mediamonks zilver en een Peoples Lovie wint met werk dat het maakte voor het ArtScience Museum: into the wild.   De Correspondenten valt in de prijzen met twee podcast shows: ‘De Rudi en Freddie Show’ (zilver) en Goede Gesprekken (brons). Cheil Benelux (Beat the Street), YipYip (Een verre Reis) en Freshheads (Roadguard) winnen alle een bronzen Lovie Award.   Totaal: 15     Internet video   De categorie Internet video levert de meeste gouden winnaars op voor Nederland: zes in totaal. Vier daarvan zijn tevens goed voor een Peoples Lovie: A Friend of Mine is succesvol met de animatie Ontdek Mondriaan, in opdracht van het Gemeentemuseum Den Haag; Human Factor met de viral The Netherlands welcomes Trump in his own words, bekend van Lubach op Zondag; Mediamonks met de interactieve video Audi: Enter Sandbox; en Thomas Jullien met de viral Adidas The Classic – Raise the Rivalry.   Goud is er verder voor 72AndSunny (Axe Instagrooms) en Boomerang (VR-productie voor de Week tegen kindermishandeling.   Superhero Cheesekake gaat naar huis met zilver voor Heineken Go Places. Beyond Sports wint brons en een Peoples Lovie voor de case Virtual Broadcasting,trewijl RNDBT Content een bronzen Lovie in de koffer steekt voor Batman Warchild   Totaal: 14     Online advertising   Het goud in deze categorie gaat naar Vice, voor de campagne New Neighbours; een campagne voor de VN waarmee vluchtelingen werden verwelkomd als nieuwe buren.   N=5 is grootverdiener in deze categorie met Evert_45, dat liefst vijf Lovies wint: één keer zilver, twee keer brons en twee keer een Peoples Lovie Award. Daarnaast wint het bureau zilver met Helping Heart en Good Life Agency. De laatste is tevens goed voor een Peoples Lovie.   CodeDazur doet goede zaken met Tele2: zilver voor Multi Mobile Adventure en zilver en een Peoples Lovie voor Snapticket. WeArePi wint zilver en een Peoples Love met Bass Drop.   Brons en een Peoples Lovie is er voor Boomerang (Samsung It's a Match) en WeTransfer (twee maal, ‘The Baltimore City Dance Project’ en ‘Clean’.   Verder is er brons voor 3SixtyFive (Toyota: The Night That Flows – influencer campagne met Snapchat Spectacles); 72AndSunny, brons (AXE #isitokforguys), IMA (Hilfiger Island #WishYouWereHere) en Thomas Jullien (Adidas The Classic - Raise the rivalry).   Totaal: 24     Social   De enige Nederlandse prijswinnaar is deze categorie is CodeDazur, zilver met Snapticket.   Totaal: 1   De volledige lijst met winnaars is hier te vinden. De uitreiking van de Lovie Awards is op donderdag 16 November in London. Channel: Creatie & CampagnesBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Creatievelingen helpen borstkankerpatiënten met initiatief

di, 10/10/2017 - 11:30
Introtekst: Floris Kreulen en Jilt Meeder komen met de DrainBag. Body: 

Een op de drie vrouwen met borstkanker ondergaat een borstamputatie. Daarbij wordt een drain aangelegd voor de opvang van wondvocht. Als dat allemaal goed gaat, mag de patiënt na een paar dagen naar huis. De drain wordt dan met een doorzichtige opvangfles nog een week meegedragen.

DrainBag
Deze opvangfles valt natuurlijk op, maar met de DrainBag kan deze fles op wat stijlvollere manier worden meegedragen. De DrainBag is een initiatief van Floris Kreulen en Jilt Meeder.

‘Als je na de operatie weer in je vertrouwde omgeving terugkeert, begint de verwerking van de ingreep’, zegt Floris Kreulen. ‘Er is angst en onzekerheid over de onderzoeken die plaatsvinden en het traject dat je voor de boeg hebt. Je bent verminkt en voelt je aangetast in je zelfbeeld. Het is dan niet eenvoudig om de draad weer op te pakken. Zo’n drain maakt het er niet makkelijker op, praktisch noch emotioneel.’

De DrainBag is een ontwerp van de Nederlandse modeontwerpers Inge Schmitt, Loes Glas en Carmen Gloudemans. Met deze tas is de drain nagenoeg uit zicht. ‘Als je weet dat je er goed uitziet, kan dat helpen om je beter te voelen over jezelf', zegt Jilt Meeder. ‘Een DrainBag stelt vrouwen in staat om na de operatie weer deel te nemen aan het dagelijkse leven. Hij zou voor alle patiënten beschikbaar moeten zijn.’

Levering aan ziekenhuizen
De DrainBags worden gratis geleverd aan Nederlandse ziekenhuizen. Via de verpleegafdeling kunnen ze dan direct aan patiënten worden meegegeven. Als de drain een week later in het ziekenhuis wordt verwijderd, komt de tas terug op de afdeling. Die kan vervolgens mee met het wasprogramma van het ziekenhuis en daarna is hij gereed voor de volgende patiënt. Zo kunnen meer vrouwen van een DrainBag gebruik maken.

Voor de productie en levering van de eerste oplage DrainBags is een crowdfundingactie opgezet via drainbag.nl/doneer.

Channel: Creatie & CampagnesPR & Reputatie Tags: DrainBagBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Zo maak je je website beter toegankelijk èn open je zakelijke deuren  

ma, 10/09/2017 - 16:27
Introtekst: Webtoegankelijkheid is een nobrainer voor wie z'n online omzet wil verhogen.Body: 

Dankzij het internet hebben we toegang tot een schier eindeloze hoeveelheid aan producten, diensten, informatie en kattenfilmpjes. Maar een grote groep mensen kan niet profiteren van de online diensten die anderen als vanzelfsprekend beschouwen. Eén op de vijf internetgebruikers heeft een functiebeperking en kan problemen ervaren bij het navigeren van websites. Voor veel bedrijven is dat echter geen reden om hun site toegankelijker te maken.

Zonde, want mt een website die op de juiste manier ontworpen én onderhouden wordt, neem je niet alleen maatschappelijke verantwoordelijkheid voor mensen met een beperking; alle bezoekers zijn erbij gebaat. Denk bijvoorbeeld aan mensen die een andere taal spreken, of mensen die je site bekijken op een klein mobiel schermpje. Daarbij scoort een toegankelijk gestructureerde website hoger in de zoekmachines.  

Interessant is dat webshops 10 procent van alle online uitgaven mislopen, doordat ze niet toegankelijk genoeg zijn. Mensen met een beperking willen ook gewoon geld uitgeven, maar dat moet ze dan wel mogelijk worden gemaakt. Werken aan je webtoegankelijkheid is dus een nobrainer voor wie z'n  online omzet wilverhogen.

Waar moet je zoal op letten bij het toegankelijk maken van je website? Siteimprove zette een aantal belangrijke aandachtspunten voor je op een rij: 

1. Navigeren zonder muis
Mensen met een beperking maken vaak gebruik van hulpapparatuur om de computer te bedienen. Hiermee kunnen ze uitstekend internetten, maar dan moeten websites hier wel op berekend zijn. Er is bijvoorbeeld nog geen screenreader ontwikkeld die zelfstandig de inhoud van een afbeelding kan verwoorden. Ook is het voor veel mensen niet mogelijk om met een muis te werken. Denk aan ouderen die niet meer zo’n vaste hand hebben. Voor deze mensen moet een website ook zonder muis, dus met behulp van sneltoetsen te bedienen zijn. En dat in meerder type browsers. 

2. Een overzichtelijke paginastructuur
Besteed voldoende aandacht aan de leesbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Hier zijn alle bezoekers bij gebaat. Organiseer de content op je site in een semantische structuur. Zorg dus dat je meta-informatie toevoegt, zoals header tags. Je markeert de inhoud, door de inhoud te beschrijven. Zo kunnen ondersteunende technologieën, zoekmachines én je bezoekers in een oogopslag begrijpen hoe de pagina in elkaar steekt en wat belangrijk is.  

3. Plaats skip-links
Plaats zogenaamde skip-links in de HTML-code. Met deze (voor de bezoeker onzichtbare) hyperlinks kunnen gebruikers van een screenreader delen van de pagina overslaan en direct navigeren naar de onderdelen die zij belangrijk vinden.  

4. Relevante paginatitels
Duidelijke paginatitels die een goede indruk geven van wat er op de pagina te vinden is, zorgen niet alleen voor een betere gebruikservaring, ze zijn ook bijzonder gunstig voor je seo-resultaten. Zo zorg je voor een makkelijk navigeerbare website en een hogere notering in de zoekmachines.

5. Duidelijke teksten
Zoals hierboven al vermeld, is het belangrijk om hiërarchie aan te brengen, door een juist gebruik van headers en paragrafen. Zo kunnen ondersteunende technologieën als screen readers de pagina eenvoudiger interpreteren. Pas op met tekstinstructies die alleen verwijzen naar de locatie op de pagina, zoals ‘in het kader rechts’. Combineer de locatie bijvoorbeeld met de header-tekst van dat kader: ‘in het kader rechts, genaamd overige publicaties’. Geef ook aan in welke taal een tekst is geschreven, door het toevoegen van de juiste tags, vooral als de tekst intern van taal verandert. 

6. Slim linken
Zorg ervoor dat tekstlinks ook betekenis hebben als je ze los van de context leest. Vermijd bijvoorbeeld links als ‘lees meer’, of ‘klik hier’, maar geef in de linktekst aan waar de link naartoe leidt: ‘klik hier voor het volledige rapport’. Zorg ervoor dat de linktekst niet langer is dan 100 karakters en vermijd het gebruik van de pagina-URL als linktekst. 

7. Begrijpelijk beeld
Informatie in afbeeldingen gaat grotendeels voorbij aan blinden en slechtzienden. Wanneer je afbeeldingen toevoegt aan je website, voeg dan alternatieve (alt) tekst toe, die de bedoeling of de inhoud van de afbeelding beschrijft. Bevat de afbeelding een link, beschrijf dan in de alttekst waar deze naartoe leidt.
Wees voorzichtig met tekst in plaatjes, want screenreaders en zoekmachines kunnen deze tekst niet lezen. Zorg er dan ook voor dat de alt-tekst dezelfde informatie bevat als de tekst in het plaatje. Let op: decoratieve afbeeldingen hebben geen alt-tekst nodig, want dat zorgt alleen maar voor ruis.

8. Audio en video
Zorg ervoor dat je voor audiofragmenten op je website een transcript van de tekst biedt, zodat ook doven en slechthorenden de informatie tot zich kunnen nemen. Ook video’s zijn gebaat bij een duidelijke omschrijving. Bied online video daarom altijd aan met gesynchroniseerde captions en eventueel een audiodescriptie. Zorg voor een gelaagde opzet van de webpagina waarop de video staat. Als de ene techniek niet werkt, neemt de volgende het automatisch over. Zorg dat gebruikers ook zelf eventueel een andere laag kunnen kiezen. Lever bijvoorbeeld een SMIL-bestand aan met de losse bestanden ter download (video, captions, audio-descriptie). 

9. Lijsten en tabellen
Begrijp het verschil tussen geordende, ongeordende en definitielijsten en gebruik ze op de juiste manier. Vermijd het gebruik van lijsten als visueel effect. Hetzelfde geldt voor tabellen: gebruik ze alleen waarvoor ze bedoeld zijn (het presenteren van relationele informatie). Zet de belangrijkste informatie in de eerste kolom en een eventuele ‘call to action’, zoals een aankoopknop, in de meest rechtse kolom. 

fotocredits: carloscastilla / 123RF Stockfoto

Channel: Creatie & CampagnesBlikvanger: Betaald: Topic: Customer Experience

Heineken lift mee op grote advertentie voor Samsung Note 8

ma, 10/09/2017 - 14:07
Introtekst: Een creative director kreeg inspiratie toen hij langs de grote advertentie van het smartphonemerk fietsteBody: 

'Do bigger things' staat op de gigantische poster op een pand aan de Stadhouderskade in Amsterdam. Het is een advertentie voor de Samsung Note 8, waarin het formaat van de grote smartphone benadrukt wordt. Dit weekend stond er kleine poster onder geparkeerd: 'Or mini things'.

Knipoog naar Heineken Mini
De kleine poster is een inhaker van Heineken waarmee het biermerk de 15 centiliter flesjes onder de aandacht brengt. Lizzy van de Venn (Heineken): 'Dagelijks zijn we bezig met vernieuwing in onze uitingen. In samenwerking met Boomerang kwam deze mooie knipoog naar onze Heineken Mini tot stand. Spot on, ludiek en relevant.'

Het idee komt van Jordi van de Bovenkamp (Boomerang Create). Zijn bureau werkt al jaren samen met Heineken. Van de Bovenkamp: 'Het idee ontstond toen ik langs de grote outdoor van Samsung fietste. Door de copy "do bigger things" werd ik getriggerd: 'bigger' is niet perse 'better'. Ik heb het idee voorgelegd aan Heineken en de marketingafdeling ging er direct in mee.'

Credits:
Concept: Jordi van de Bovenkamp
Creatie: Rico de Lange
Fotograaf: Rein Kooyman
Project management: Milo Duyff
Klant verantwoordelijk: Lizzy van de Venn, Anouk Veldman, Erik Brentjes

Channel: Creatie & CampagnesMerk & StrategiePR & Reputatie Tags: SamsungHeinekenInhakerBoomerangBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: MerkenPublieke communicatieSocial media

Viral van de week: indrukwekkende video waarschuwt tegen gebruik telefoon in auto

ma, 10/09/2017 - 10:30
Introtekst: Om aandacht te vragen voor de gevolgen van het gebruik van een telefoon achter het stuur heeft Road Safety deze indrukwekkende video gemaakt. Body: 

Een Franse politieman ontfermt zich over een huilende baby, terwijl zijn collega's zich even verderop bezighouden met totaal andere taken rond dezelfde gebeurtenis.

De video is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het script is geschreven door de Nederlandse Ben Brand, die ook de productie heeft gedaan. De teller staat inmiddels op 120.000 views and counting. 

 

, gespecialiseerd in het bedenken, produceren en seeden van (branded & non-branded) video's, kiest wekelijks de viral van de week. 
 

Channel: Creatie & CampagnesBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

'Muziek kan je alles in een paar seconden vertellen'

zo, 10/08/2017 - 13:00
Introtekst: [Serie] Wie staat straks bovenaan in de Adformatie Reclamemuziek Top-20 2017? Deze week de tip van Jurriaan Balhuizen (49) van Good Sounds.Body: 

Foto: Jurriaan Balhuizen  (links)  en Pieter Brouwer, medeoprichter van Good Sounds

Hoe belangrijk is muziek voor reclame? 
‘Heel belangrijk. Allereerst is muziek in staat om direct een emotie, een gevoel of een sfeer over te brengen. Los van het beeld en los van de boodschap van de adverteerder. Dat is essentieel voor de manier waarop de consument naar de commercial gaat kijken. Is het grappig? Is het serieus? Heeft het een ironische ondertoon? Wordt het spannend? Allemaal dingen die de muziek je in een paar seconden kan vertellen.

'Daarnaast helpt muziek als geheugensteun. Een herkenbare melodie blijft hangen en die herinnering kun je koppelen aan een boodschap of een merk. Er zijn talloze reclamemelodieën die je kunt nafluiten en waarvan je je het bijpassende merk meteen herinnert. En er zijn talloze bekende hits voor commercials gebruikt die je altijd zal koppelen aan een merk.’

Los van je eigen muziek, wat was je favoriete reclamemuziek van het afgelopen jaar? 
‘De muziek van de Tele2-campagne vind ik een van de betere muziekproducties van de laatste twee jaar: het is goed uitgevoerd, heel herkenbaar, past geweldig bij de sfeer van de films en het grijpt terug naar de oude reclametraditie van een tekst in de muziek die je de boodschap vertelt. Dat hoeft dus helemaal niet suf en oubollig te zijn.’

Welk reclamemuzieknummer zou je willen voordragen voor de Top 20 van dit jaar?
Een hoogtepunt is wat mij betreft de Maestro Burger-commercial van McDonald’s, gemaakt door Darre van Dijk en gemixt door onze ­Marcel Bultman. De muziek is daar volledig geïntegreerd in het concept, wat het heel erg sterk maakt. Het succes van deze films in Cannes zegt genoeg, natuurlijk.’

Reclamemuziek is meer dan een liedje en een 30-secondenspot. Waaruit bestaat voor jou de ­ideale combinatie tussen een merk en muziek?  
‘Ik ben een enorme fan van de muziekkeuzes bij de Citroën-commercials. Gemaakt in Frankrijk en altijd met geweldige, bestaande tracks erin. De laatste De laatste C3-commercial heeft ook weer zo’n geweldig nummer, Here we Are van de Part-Time Friends.

'Ze zijn ook niet bang om melancholisch te worden. De muziek vertelt een verhaal, het wringt een beetje en maakt het geloofwaardig. Vrolijke muziek maakt niet altijd vrolijk, en droevige muziek maakt niet altijd droevig. Als je bijvoorbeeld liefdesverdriet hebt, wat luister je dan, wat helpt je erbovenop? Juíst iets droevigs of melancholisch.’

Wat is je favoriete reclame­muziek aller tijden?
‘Een onmogelijke vraag. Maar de eerste keer dat ik echt onder de indruk was van een commercial en de muziek daarin was denk ik de Levi’s 501 TVC met Wonderful World van Sam Cooke. Dat was zó van een andere wereld in 1985, zo sfeervol en mooi gemaakt in vergelijking met de rest. Laat dat ‘m dan maar zijn.’

Vorige afleveringen: Big2 en Paul Laffree (Adformatie #8), Niels den Otter (#10), André Ettema (#13) 

Channel: Creatie & CampagnesTags: Merk & muziekJurriaan BalhuizenBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Als je ­product een verkeerde associatie oproept, geef je het gewoon een andere naam

zo, 10/08/2017 - 10:00
Introtekst: ‘Vers verwerkte groenten’ in plaats van conserven? Dan noemen we een marketeer voortaan ‘verkoopfunctionaris met een meervoudige beperking’, stelt Scato van Opstall voor.Body: 

De voedingsindustrie maakt er weer eens een potje van. Eind vorig jaar bleek dat bijna de helft van alle groenteconserven werd ‘opgeleukt’ met suiker en zout, de twee allergoedkoopste smaakmakers ter wereld. Liever gezonde cijfers op de korte termijn dan gezonde klanten op de langere.

Door dat gesjoemel liep het imago van glas- en blikgroenten een extra deuk op. Het smaakte al bepaald niet vers en de BPA coating van blik is ook al ongezond. Dus snel wat zout en suiker eruit halen en de pr-machine vol aan. 

Deze zomer werden consumenten uitgenodigd voor een pottenkijkersactie in al die fluks aangepaste fabrieken. ‘Die dachten dat er veel zout en suiker in zat, ze waren stomverbaasd dat het niet zo was!’. Nu nog even dat beladen woord conserven laten sterven.

Want als je product een verkeerde associatie oproept, geef je het toch gewoon een andere naam? De afdeling diepvriesgroenten bood inspiratie. Diepvries is net zo min vers. Wel ideaal om te voorkomen dat die knapperige, vers geplukte groenten onder je handen wegrotten, maar het klinkt als een blok ijs. En dat is het ook. 

Gelukkig was er een briljante geest die het paradoxale begrip ‘vriesvers’ bedacht. Het staat nog steeds niet in de dikke Van Dale, maar wel op miljoenen verpakkingen. De bedenker werd waarschijnlijk beloond met een tweedehands maagd, bijna zo vers als een nieuwe.

Zoiets wilden de conservenfabrieken ook wel. Ze bedachten dat ‘vers verwerkte groenten’ het nieuwe woord voor conserven gaat worden.

Het doet me denken aan onze gastarbeiders, die tijdelijk buitenlanders werden, daarna allochtonen en onlangs transformeerden tot een woord met 10 lettergrepen: ‘burgersmeteenmigratieachtergrond’. ‘Allochtoon houdt van conserven’ spreek je nu uit als ‘Burgers met een migratieachtergrond zijn dol op vers verwerkte groenten’.

Dat krijgen alleen diehard vergadertijgers voor elkaar, een woord vervangen door een zin en daarna oprecht denken dat mensen dat daadwerkelijk gaan gebruiken. Omdat het beroep ‘marketeer’ door dit soort acties wel heel negatief geladen wordt, stel ik voor om ze voortaan ‘verkoopfunctionaris met een meervoudige beperking’ te noemen. Dat klinkt toch heel wat vriendelijker, vind je niet? Het zijn ook maar mensen.

De beste naamswijziging van het laatste jaar werd bedacht door de politie. Die verving het woord ‘horrorclowns’ in hun persberichten door ‘loserclowns’. Kijk: dat werkt wel. Tip: misschien kan oom agent de conservensector helpen met een frisse blik op hun potjes wortel en sperziebonen.

Ik trakteer mezelf ondertussen op een twee uur geleden vers gezet kopje filterkoffie. Gemaakt van Arabica bonen die vorig jaar vers geplukt zijn en vier maanden geleden vers gebrand. Hopelijk zonder toegevoegde suiker. 
 

Channel: Creatie & CampagnesTags: Column Scato van OpstallBlikvanger: Betaald: Topic: Product

Mini-Creatie van fotograaf Olivier Teepe: no filter

vr, 10/06/2017 - 14:14
Introtekst: Olivier Teepe bekent kleur, geeft zich bloot, komt uit de kast: hij ís fotograaf.Body: 

Olivier Teepe, mede-oprichter van creative studio Cloudfactory en voorheen onder meer creative director bij Taxi, doet sinds kort, eindelijk, officieel wat hij het liefste doet: fotograferen. Net als Johan Kramer en Krijn van Noordwijk - om 'n paar voorgangers te noemen - is hij een crafts man geworden. Of zoals hijzelf zegt: 'Ik heb mijn stem gevonden.'

En het komt er nu allemaal uit, met orkaankracht 5...

Zijn mini-Creatie (op p. 39-46 in de papieren versie van Adformatie #15, die vandaag uitkomt) gaat over Zien.

'Purity is an addictive source of energy'

Hieronder de copy en beelden uit het blad:

Since everyone filters and aims to frame perfection, pure beauty hides beyond the borders of a post. Join me on a trip beyond the expected and discover the true, unposted stories behind each crop.

Purity is an addictive source of energy. Olivier Teepe is hooked on capturing it with his lens. Without using excessive post production, he nurtures the true chemistry within each of his shots. Olivier has shot global campaigns for Strongbow, Heineken, Jack Link’s, Apple Bandit and more.

© Olivier Teepe, www.instagram.com/shotbyolivier

Channel: Creatie & CampagnesTags: Olivier TeepeCloudfactoryBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Carriere

Mini-Creatie van fotograaf Olivier Teepe: no filter

vr, 10/06/2017 - 14:14
Introtekst: Olivier Teepe bekent kleur, geeft zich bloot, komt uit de kast: hij ís fotograaf.Body: 

Olivier Teepe, mede-oprichter van creative studio Cloudfactory en voorheen onder meer creative director bij Taxi, doet sinds kort, eindelijk, officieel wat hij het liefste doet: fotograferen. Net als Johan Kramer en Krijn van Noordwijk - om 'n paar voorgangers te noemen - is hij een crafts man geworden. Of zoals hijzelf zegt: 'Ik heb mijn stem gevonden.'

En het komt er nu allemaal uit, met orkaankracht 5...

Zijn mini-Creatie (op p. 39-46 in de papieren versie van Adformatie #15, die vandaag uitkomt) gaat over Zien.

'Purity is an addictive source of energy'

Hieronder de copy en beelden uit het blad:

Since everyone filters and aims to frame perfection, pure beauty hides beyond the borders of a post. Join me on a trip beyond the expected and discover the true, unposted stories behind each crop.
Purity is an addictive source of energy. Olivier Teepe is hooked on capturing it with his lens. Without using excessive post production, he nurtures the true chemistry within each of his shots. Olivier has shot global campaigns for Strongbow, Heineken, Jack Link’s, Apple Bandit and more.

© Olivier Teepe, www.instagram.com/shotbyolivier

Channel: Creatie & CampagnesTags: Olivier TeepeCloudfactoryBlikvanger: Betaald: Topic: Campagnes

Amnesty International in advertentie over de sleepwet: 'De grootste kijkoperatie ooit'

vr, 10/06/2017 - 10:19
Introtekst: De organisatie roept in een paginagrote advertentie in de dagbladen in te tekenen op een referendum over de wet.Body: 

De advertentie stond vanmorgen in alle landelijke dagbladen.

Het onderwerp van de advertentie is de Wet op de inlichten- en veiligheidsdiensten (Wiv, ofwel de sleepwet), die afgelopen zomer door de Eerste Kamer is aangenomen en op 1 januari 2018 in werking zou moeten treden. Amnesty is tegen de wet, omdat hij in deze vorm een bedreiging vormt voor één van de fundamenteelste mensenrechten, het recht op privacy. Daarom roept de organisatie alle Nederlanders op om zich aan te sluiten bij de oproep op sleepwet.nl om een referendum over de wet te houden. 

Credits

Opdrachtgever: Amnesty International Nederland
Bureau: BVH Identity Driven Thinking
Creatie: Maarten Bakker en Peter van Zijp
Vormgeving: Sander Giessen
Illustratie: Jalt
Projectmanagement: Anne-Britt van Uchelen
Verantwoordelijk bij Amnesty: Jan Willem Dol
 

Channel: Creatie & CampagnesPR & Reputatie Tags: Amnesty InternationalBvhsleepwetBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Publieke communicatie

Amnesty International in advertentie over de sleepwet: 'De grootste kijkoperatie ooit'

vr, 10/06/2017 - 10:19
Introtekst: De organisatie roept in een paginagrote advertentie in de dagbladen in te tekenen op een referendum over de wet.Body: 

De advertentie stond vanmorgen in alle landelijke dagbladen.

Het onderwerp van de advertentie is de Wet op de inlichten- en veiligheidsdiensten (Wiv, ofwel de sleepwet), die afgelopen zomer door de Eerste Kamer is aangenomen en op 1 januari 2018 in werking zou moeten treden. Amnesty is tegen de wet, omdat hij in deze vorm een bedreiging vormt voor één van de fundamenteelste mensenrechten, het recht op privacy. Daarom roept de organisatie alle Nederlanders op om zich aan te sluiten bij de oproep op sleepwet.nl om een referendum over de wet te houden. 

Credits

Opdrachtgever: Amnesty International Nederland
Bureau: BVH Identity Driven Thinking
Creatie: Maarten Bakker en Peter van Zijp
Vormgeving: Sander Giessen
Illustratie: Jalt
Projectmanagement: Anne-Britt van Uchelen
Verantwoordelijk bij Amnesty: Jan Willem Dol
 

Channel: Creatie & CampagnesPR & Reputatie Tags: Amnesty InternationalBvhsleepwetBlikvanger: Betaald: Topic: CampagnesSubtopic: Publieke communicatie

Pagina's